cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Hur motverkar jag att mina div boxar flyter ihop med andra, har dessa två boxar t e x:
#boxen1 { width: 300px; height: 100px; float: left; margin-bottom: 50px; border: 1px solid #000000;}
#boxen2 { width: 300px; height: 100px; float: left; margin-bottom: 50px; border: 1px solid #000000;}
Problemet är att div boxarna under hamnar i diven ovan...
#bakom_start_small { width: 318px; height: 5px; background-image: url(_images/bakom1_small.png); margin-left: 0px; margin-top: 10px; }
#bakom_middle_small { width: 318px; height: 100%; background-image: url(_images/bakom_small.png); margin-left: 0px; padding-left: 0px;}
#bakom_end_small { width: 318px; height: 5px; background-image: url(_images/bakom2_small.png); margin-left: 0px; margin-bottom: 10px; vertical-align: top; }
#bakom_content_small { padding-left: 15px; padding-right: 15px; padding-top: 5px; padding-bottom: 10px; margin-left: 0px; margin-top: 0px; vertical-align: top }
Jag måste använda mig av <BR> för att separera dessa, hur gör jag i min css kod för att separera dessa. Margin-bottom fungerar inte...
Innehållet ligger i den här diven:
#kolumn1 { float: left; width: 660px; text-align: left; padding: 0px; border: 1px solid #000000; }
Jag är ny på att jobba med divar i css och blir lite förvirrad av hur innehållet visas.
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg Lite svårt att gissa utan att se hela koden (det enklaste är om du bara kan ge en url), men jag ser att du har satt "float: left;" vilket innebär att de ska ligga efter varandra från vänster till höger så långt webbläsarfönstrets bredd räcker (eller div:en som de ligger i).
Om du måste använda <br /> låter det ju lite som att du inte ha vill fler div:ar till höger. I så fall ska du skriva "clear: right;" på det sista elementet.
cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Okej, testade med clear: right; men fungerade inte.
Jag får inte de två olika boxarna (1: Via internet, 2: Via Mobiltelefon) att ligga bredvid varandra.
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg Om de har "float: left;" men ändå inte hamnar bredvid varandra så beror det på att utrymmet inte räcker. För stor bredd på boxarna, eller för mycket padding/margin.
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg (Och som sagt, ska de ligga bredvid varandra ska du inte ha någon "clear", utan det använder man ju om man vill flytta ner dem (vilket jag trodde du ville eftersom du pratade om <br />).)
cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Jo men jag menade att innehållet under hamnar in de två boxarna som jag vill ha bredvid varandra.
Nu ser du att jag lagt till float: left; och att det finns utrymme kvar, ändå fungerar det inte.
cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Sådär, tror problematiken låg i att jag använde flera olika boxar för att kunna ha rundade hörn... :)
Tack för dina svar hur som helst!