Satt och fundera på en sak. Kan man ha flera bakgrundsbilder som växlar vid angivna intervaller genom css på något sätt? Annars kanske det finns någon javascript lösning.
Bakgrundsbilden jag tänker på är den för hela sidan.
4 svar · 492 visningar · startad av Matsakii
Satt och fundera på en sak. Kan man ha flera bakgrundsbilder som växlar vid angivna intervaller genom css på något sätt? Annars kanske det finns någon javascript lösning.
Bakgrundsbilden jag tänker på är den för hela sidan.
Det borde gå att lösa lite jquery samt nånting i stil med
<script type="text/javascript">
$(function() {
$('body').css('backgroundImage', "url(+dinbild+)");
});
</script>
Sen för att växla så får du väl troligen peta ihop nånting som ligger o "tickar" i och byter bild med jämna mellanrum
pseudokod:
bildArray(bild1, bild2,bild3)
for i=0 to bildArray.length
dinbild=bildarray(i)
$('body').css('backgroundImage', "url(+dinbild+)");
setInterval(ticknews, 15000); //time in milliseconds
ja inget som funkar rakt av, men lite googlande och pysslande borde lösa det
Ja lite o klura på för jag har en sajt om Ayia Napa/Cypern och tänkte det skulle vara coolt om man kunde ha en bakgrundsbild på tex. stranden, men att den blir mörk på kvällen osv. Man kanske kan komma på mycket roligt om man får det att lira :)
Det allara bästa vore om man kunde knyta det till nått väderprogram/sajt så att solnedgång osv. på sajten är i realtid. 4-6 bilder som skiftar. Borde ju inte slöa ner sajten eller göra google sura vad jag kan tänka mig.
Google bryr sig inte om javascript på det sättet, så det är nog bara att köra, du kan ju kolla den lokala tiden för besökaren, beroende på vilken timme den träffar så kan du visa den bilden som passar det aktuella klockslaget bäst.