webForumDet fria alternativet

Conditional Comments - Problem med IE

4 svar · 562 visningar · startad av mikaelsooh

mikaelsoohMedlem sedan feb. 2007200 inlägg

Sitter och bygger lite för Joomla.

För att få sidan att bete sig som den ska i IE har jag slängt in lite Conditional comments. Alla element rör sig som jag önskar bortsett från min containerbox som inte reagerar alls. Någon som kan hjälpa mig att reda ut varför den inte reagerar när jag försöker ändra den?

Conditional Comments:

<!--[if IE]>

<link rel="stylesheet" href="<?php echo $this->baseurl ?>/templates/template_test/css/ie.css" type="text/css" />
	<link rel="stylesheet" href="<?php echo $this->baseurl ?>/templates/template_test/css/menu_ie.css" type="text/css" />

<![endif]-->

Min containertag

#container { 
background-color: white; 
width:974px; 
text-align: left; 
height: 100px; 
z-index: 2; 
margin-top: 20px; 
padding-top: 5px; 
padding-bottom: 5px; 
border-top: 1px solid #bdbdbd; 
border-right: 1px solid #bdbdbd; 
border-bottom: 1px solid #bdbdbd; 
box-shadow: 0 0 15px #333; }

Tacksam för all hjälp!

Nate.AMedlem sedan mars 2006296 inlägg

Har du någon länk till sidan så blir det lättare att hjälpa dig.

Nope, kör WAMP för närvarande.

Det märkliga är att allt utom just containerboxen funkar. Ingen reaktio ens när jag tar bort den.

jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg

hmm...
Om du misstänker att dina alternativa IE-stilmallar inte laddas som de skall, kan du kolla med t.ex. fiddler hur det går.
Om du tror det är CSS-fel är det omöjligt att gissa utifrån den kodsnutt du visar upp eftersom det med stor sannolikhet är någon form av kombinationseffekt mellan din (X)HTML och din CSS...

För om inte problemet kommer sig av att din containerbox har både fast höjd och fast bredd så är det näst intill omöjligt att gissa orsaken utifrån den kod du lagt upp (eftersom man inte kan se helheten...)

Vilken mall ("template") har du utgått ifrån förresten?

Vet inte vad som fixade det, men jag döpte om ie.css till template_ie.css och vips så funkade det...

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)