Din sida => Visa källkod så får du HTML koden, så visst går det att hämta ut. .NET generea html element så det går självklart att hämta ut.
Problem med position:absolute
26 svar · 1 458 visningar · startad av peter@bm · sida 2 av 2
Sorry, trodde du menade för kontrollen. Jag börjar bli trött... :)
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head><title>
Untitled Page
</title></head>
<body>
<form name="form1" method="post" action="/test.aspx" onsubmit="javascript:return WebForm_OnSubmit();" id="form1">
<div>
<input type="hidden" name="__VIEWSTATE" id="__VIEWSTATE" value="/wEPDwUKLTY1MDIyMTY4MmRkJ08gEctd0QcUfffavleyCM6xecc=" />
</div>
<script src="http://maps.google.com/maps?file=api&v=2.x&key=ABQIAAAAXNuEXdq7CGmkVOO4NPw6CxSprBb3d22s3kSaSFyRB1gvOG8D3hT5iWytZ4A6efEvst350trEvmtj0A" type="text/javascript"></script>
<script src="/WebResource.axd?d=dO2ZALClw_J5RKOIsVuQSMt3hyhs8kl-hQpnDcDl2672ruLzsgKL6nfP1uF7VWj1F6jBlYBw7_N7E34kZ0_Ew_3RBLL1cQCdug_KcyGbuo81&t=633946566700000000" type="text/javascript"></script>
<script type="text/javascript">
//<![CDATA[
function WebForm_OnSubmit() {
Artem.Web.GoogleManager.save();
return true;
}
//]]>
</script>
<div id="parent" style="width: 500px; display: list-item;">
<div style="height: auto;">
<div style="float: left; width: 250px; height: 170px; background-color: Blue;">
...
</div>
<div style="float: right; width: 250px; height: 250px; background-color: Green;">
...
</div>
</div>
<div style="position:relative;">
<div id="googleMaps" style="height:500px;width:280px;">
</div><div id="googleMaps_Templates" style="display:none;"></div><input id="googleMaps_State" name="googleMaps_State" type="hidden" />
</div>
</div>
<script type="text/javascript">
//<![CDATA[
var googleMaps = new Artem.Web.GoogleMap({"Address":null,"BaseCountryCode":null,"ClientID":"googleMaps","ClientMapID":"googleMaps","DefaultAddress":null,"DefaultMapView":0,"Directions":[],"EnableContinuousZoom":false,"EnableDoubleClickZoom":false,"EnableDragging":true,"EnableGoogleBar":false,"EnableInfoWindow":true,"EnableMarkerManager":false,"EnableReverseGeocoding":false,"EnableScrollWheelZoom":false,"EnterpriseKey":null,"Height":"500px","IsStreetView":false,"IsStatic":false,"Key":"ABQIAAAAXNuEXdq7CGmkVOO4NPw6CxSprBb3d22s3kSaSFyRB1gvOG8D3hT5iWytZ4A6efEvst350trEvmtj0A","Latitude":58.3543330107212,"Longitude":11.9864450895731,"MapEvents":{},"MarkerEvents":{},"MarkerManagerOptions":{"borderPadding":null,"maxZoom":null,"trackMarkers":null},"PolygonEvents":{},"PolylineEvents":{},"ShowMapTypeControl":true,"ShowScaleControl":false,"ShowTraffic":false,"StreetViewMode":0,"StreetViewPanoID":null,"Width":"280px","Zoom":14,"ZoomPanType":4});
googleMaps.addMarker({"Latitude":58.3543330107212,"Address":null,"AutoPan":true,"Bouncy":false,"Clickable":false,"Draggable":false,"DragCrossMove":false,"IconAnchor":{"X":8,"Y":16},"IconSize":{"Height":16,"Width":16},"IconUrl":null,"InfoWindowAnchor":{"X":0,"Y":0},"Longitude":11.9864450895731,"MaxZoom":null,"MinZoom":null,"OpenInfoBehaviour":0,"ShadowSize":{"Height":16,"Width":16},"ShadowUrl":null,"Text":null,"Title":null});
googleMaps.load();
//]]>
</script>
</form>
</body>
</html>
1. antingen lägger du in en clear both i en div mellan den blå-gröna och google maps
2. Sätter blåa + gröna till samma höjd
3. Sätt en clear: both I diven med google maps koden i sig.
Detta är inget problem med någon positionering, det är pga att elementen placeras som dom gör med floats.
Jag kan inte sätta samma höjd på den blå och gröna diven då dessa kommer innehålla dynamiskt material men clear:both löser saken. Tack för tålamodet! :)
Jag har lärt mig att placera genom floats och jag kan tänka mig att detta inte alltid är önskvärt. Hur är ett korrekt sätt att göra det på? Ta dessa tre divar som exempel.
floats fungera bra med design och positionera element, men du måste veta hur element fungera ihop med floats. Sätt gärna inlägget som hjälpte dig som lösning på ditt problem.
Ett enkelt exempel på din kod är att sätt en bakgrundsfärg på din google-parent element så kan du enkelt se hur floats fungera mot din kod.
Jag kan inte sätta samma höjd på den blå och gröna diven då dessa kommer innehålla dynamiskt material men clear:both löser saken. Tack för tålamodet! :)
Jag har lärt mig att placera genom floats och jag kan tänka mig att detta inte alltid är önskvärt. Hur är ett korrekt sätt att göra det på? Ta dessa tre divar som exempel.
"Korrekt" enligt standard är vad som helst som validerar här: http://validator.w3.org/
"Korrekt" från användarvänligt perspektiv är att använda semantisk mark-up, dvs rätt tag på rätt ställe. Och eftersom divvar bara är behållare för den egentliga koden så kan du i princip placera dom som du vill.
Men å andra sidan: Tabeller har blivit bespottade av hard core kodare ganska ordentligt de senaste 6-8 åren och används därför väldigt sällan när dom faktiskt är helt korrekta både enligt standard och semantiskt. Jag har inte kollat din sida så jag vet inte exakt vad det är för data, men jag kan tänka mig att en tabell skulle funka alldeles utmärkt i ditt fall.
Ja, en tabell hade gjort sitt, utan tvekan. Nu ser det som jag vill så jag får återigen tacka för hjälpen!