drewMedlem sedan mars 2007845 inlägg Jag upptäckte precis att FireFox trimmar alla <input type="text" /> på tab-tecken.
hej
blir
hej
Att använda textarea är tyvärr inte något alternativ. Eller åtminstone helst inte, för då måste jag med JavaScript hindra att det blir mer än en rad i dom, utan att hindra det i dom andra.
Något som har något bra tips på hur jag ska få FireFox att sluta trimma dom och kunna behålla <input type="text= />?
Pröva att ersätta tab-tecknet med 	
Edit: Funkar inte.
drewMedlem sedan mars 2007845 inlägg Tack för förslaget.
Jag har testat. \t, och diverse annat. Eftersom det är delar av skript så kan jag inte byta ut dom mot mellanslag heller.
Kan du förklara närmare exakt vad du gör? Ett alternativ kan vara att med hjälp av ett skript lägga till tabbarna vid sidladdning. Ett annat alternativ är att, tvärtemot vad du säger, byta ut varje tabb-tecken mot t ex 4 eller 8 mellanslag, och sedan ersätta 4/8 mellanslag med tabb-tecken när formuläret läses in igen på serversidan. För att minska risken för att koden skadas kan du göra den ersättningen enbart på tabb-tecken i början av en rad.
drewMedlem sedan mars 2007845 inlägg http://www.phpbb.com/mods/utilities/creator/Jag upptäckte felet på den idag.
Den används av folk som ska skicka in modifikationer för validering. Nederst så fylls ändringarna in och eftersom dom innehåller text som ska sökas måste tabbarna vara med. Det skulle kunna finnas något tillfälle där det i skriptet finns många mellanslag efter varandra. Därför kan jag inte byta till mellanslag för att sen byta tillbaka.
Jag har iofs inte kollar om det bara är tabbar i början som trimmas eller också dom i slutet.
Tabbarna finns i sidans källkod när den är laddad (om man väljer visa källkod), men dom försvinner ur inputen när dom visas.