BuddazMedlem sedan dec. 2009308 inlägg Hej
Jag har tittat på drop down meny med css. Det jag nu undrar hur jag skall skriva i css mallen för att skapa det. Jag har just nu en färdig lista i XHTML dokumentet. För tillfället har jag skapat en vanlig vertikal meny på min sida och nu vill jag skapa så att nästa rubrik i meny skall komma fram när man trycker på det genom att det dropar fram åt höger. Måste jag skriva det med float eller vad??
MVH
Buddaz
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg Om du menar att du hittat en passande meny i genom länken jag tipsade om i den andra tråden du skapat, så får du ju titta i stilmallen på demo-sidan, kopiera den (och html-koden + eventuella bilder), ta in den på din egen och göra eventuella modifieringar.
Eric är en grym designer som skriver bra guider i sin blogg http://utvecklaren.grubblar.nu/index.asp?visa=2739
BuddazMedlem sedan dec. 2009308 inlägg Jag har tittat redan på den sidan, blev bara mer fundersam. Som jag förstår hans exempel måste jag krångla med unordened list och sedan nästla listan. Medan i det andra jag såg blev det bara krångliage på grund av float. Hur som helst får väl testa stefans förslag, annars testar jag dannes förslag. Får se när jag hinner har en annan kurs i skolan med och dygnet är bara 24 timmar. Tackar så länge. Övrigt det finns inga andra förslag ni kan tipsa om.
MVH
Buddaz