webForumDet fria alternativet

Hur hänger det ihop?

HTML & CSS

3 svar · 410 visningar · startad av Lisali

Medlem sedan okt. 200698 inlägg
Frågan#1

Jag har säkert postat i fel snack och kanske till och med fel forum men jag gör ett vågat försök.

jag har installarat drupal, har på det stoppat in ett Zen-tema gjort en kopia och ska utifrån det göra något eget. So far so good.

Mitt problem är att jag inte fattar hur dokumenten hänger ihop. vilka .css filer som hör till vad. I min egna kopie-mapp har jag tre filer och jag har varit inne och ändrat i alla och laddat upp sidor en åt gången och kollad men det blir ingen skillnad i browsern. Och jag fattar inte varför.

//
Lisa

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Det beror nog på att Jupiter haft ascendenten i Kräftorna ett tag. ;)

Allvarligt: Ingen här är tankeläsare (tror jag). Du måste nog ge en länk till installationen (helst) och/eller klistra in källkoden till nån sida osv. Fakta, alltså. Då kan nog folk hjälpa dig.

Medlem sedan okt. 200698 inlägg

Haha. Ja, kräftor är inte att leka med...

Jag kände att jag var ute och cyklade när jag postade frågan. Jag försöker leta på annat håll. Tack ändå för att du tog dig tid.

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Du får nog öppna din installation i en webbläsare. Sen kollar du källkoden (högerklicka och välj "View source" eller vad det kan stå i just din webbläsare). Då ser du vilken/vilka css-filer som sidan använder, och var dom finns. Därefter kan du gå in i dessa och ändra.

Ibland kan olika sidor använda olika stilmallar, så du får väl klicka runt o göra om processen på olika sidor.

1161 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
1025 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
1025 ms — ändringar (db)