webForumDet fria alternativet

Röstning och kommentarer på mina dikter?

HTML & CSS

2 svar · 442 visningar · startad av skillrookie

Medlem sedan feb. 2008141 inlägg
Frågan#1

Hej,

På min hemsida som enbart är gjort med väldigt enkel html och css så publicerar jag mina dikter. Men jag vet bra att folk går in och läser dom - inte vad dom tycker. Så därför undrar jag om det finns något lätt sätt att skicka in en liten kod där man kan rösta och kanske även skriva en kommentar? Måste man göra
det med databaser och grejer? Finns det ingen liten fil man bara kan ladda upp och sen kasta in en liten kod stump under varje dikt?

Stort tack på förhand!

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

De flesta använder databaser i dagsläget eftersom det i regel är smidigare än att hålla på att skriva till en egen fil i på webservern.
Jag skulle rekommendera att du skaffar Wordpress. Du behöver visserligen en databas, men du bör redan ha tillgång från webhotellet, annars kan du nog skaffa en enkelt. Installationen är enkel och folk kan ge kommentarer i grundutförandet. Du kan säkert också hitta en plugin som låter folk betygssätta dikterna.

Medlem sedan feb. 2008141 inlägg

nitro2k01 skrev:

De flesta använder databaser i dagsläget eftersom det i regel är smidigare än att hålla på att skriva till en egen fil i på webservern.
Jag skulle rekommendera att du skaffar Wordpress. Du behöver visserligen en databas, men du bör redan ha tillgång från webhotellet, annars kan du nog skaffa en enkelt. Installationen är enkel och folk kan ge kommentarer i grundutförandet. Du kan säkert också hitta en plugin som låter folk betygssätta dikterna.

Oki! Tack för ditt svar!

275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
115 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)