Jag har en html-sida med bilder i ett galleri. Bilderna kan zoomas till sin naturliga storlek. Jag undrar om det går att skapa en tillbaka-länk för att komma tillbaka till galleri-sidan för att slippa trycka på tillbaka-knappen varje gång jag har zoomat en bild.
Okej, men var/hur ska jag lägga in den koden? Jag kan inte lägga "din kod" före eller efter för då får jag tillbaka-länken före eller efter bilden på galleri-sidan och inte när bilden är zoomad!
Precis, du måste isf. öppna en htmlsida där bilden ligger i fullskala. Men den bästa lösningen är den som nitro2k01 säger, t.ex. LightBox, FloatBox eller liknande, då slipper ju alla bekymmer, allt blir lättare och dessutom mycket snyggare.
Jag har använt jQuery/thickbox för liknande saker, busenkelt att sätta upp: http://jquery.com/demo/thickbox/ (ungefär samma funktion som lightbox men tyckte den var enklare, speciellt eftersom jag redan använda jQuery på sida).
Om du bara ska ha nån pryl för att visa bilder och inte vill använda ett helt library (t.ex. jQuery) så kan jag rekommendera FloatBox, kör det ssjälv på flera sajter, funkar bra, enkelt att implementera.
Tack för alla svar! Jag provade med ThickBox enligt GunnarD's tips men fick det inte riktigt att funka. Jag provade istället LightBox (som inte alls var krångligt...) enligt nitro2k01 och MickeA.com's tips och nu fungerar det över förväntan!