learnMedlem sedan jan. 20051 130 inlägg Jag har en lista (OL) med 25 punkter/items (LI). Listan ser ut som den ska i Firefox med lite märklig i IE. I IE går listan från 1 till 9 och börjar sedan om på 0 osv. Så här alltså:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
0.
1.
2.
3.
...
I andra webbläsare:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
...
Vad kan vara felet??
Det enda jag komma att tänka på är att du ev har angett reglerna på ett sådant sätt att listan har hamnat för långt vänster och tiotalssiffrorna är dolda. (Antingen hamnat utanför ett element med overflow: hidden; eller täckta under ett annat element.) Som alltid så hjälper det om du postar mer kod eller bättre ändå, visar hela sidan i aktivt tillstånd.
learnMedlem sedan jan. 20051 130 inlägg Tack nitro2k01. Hmm, ja det verkar vara det som är problemet i IE. 1:an hamnar bakom en intilliggande DIV.
Lägger jag till lite padding på min OL så syns hela numreringen. Detta känns ju dock som ett litet "fulhack".
Kan jag inte ha "list-style-position: outside" och ändå få numreringen i samma linje (vänsterjustering) som övrig text på sidan? Jag vill ju ha den effekten; att numreringen ligger i en vänsterspalt och själva punkterna/texten till höger i linje med varandra...
Om ni förstår hur jag menar... :) Kanske detta går att åstadkomma med "list-style-position: inside" på något sätt...?
Tack
learnMedlem sedan jan. 20051 130 inlägg Någon som har erfarenhet av listor och vet hur jag kan göra?
tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg En ol-lista rakt upp och ner blir precis som du vill utan css, så någonstans i din kod har du något som gör att det inte fungerar som du vill. Så vi behöver mer kod som nitro2k01 skriver för att kunna se felet.