webForumDet fria alternativet

Bredd i procent på <asp:calendar .../> i IE7

HTML & CSSur HTML, XHTML & CSS

1 svar · 318 visningar · startad av MickeA.com

MickeA.comMedlem sedan feb. 20034 441 inlägg

Hej,

Sitter med en sjukt jobbig sak... nämligen ett kalenderobjekt i .NET och försöker få till bredden på "headern" ( < Månad YYYY > ) i Explorer 7.

Kolla mina bifogade bilder, det är en screenshot från Firefox, där allt funkar i vanlig ordning, och en från IE7.

All kod skrivs ut med .NET genom objektet <asp:calendar .../> och huvudet är som standard satt till en "tabell i tabellen", koden ser ut såhär:

<table id="dnn_ctr939_Archive_calMonth" class="Normal" title="Calendar" style="border: 0px none ; width: 240px; border-collapse: collapse;" border="0" cellpadding="2" cellspacing="0">
<tbody>
<tr>
<td colspan="7" style="background-color: transparent;">
	<table class="Blog_Archive_Title" style="color: Red; [b][red]width: 100%; border-collapse: collapse;[/red][/b]" border="0" cellspacing="0">
	<tbody>
	<tr>
	<td class="Blog_Archive_NextPrev" style="width: 20px;"><a href="" style="color: Black;" title="Go to the previous month">Apr</a></td>
	<td style="width: 70%;" align="center">May 2009</td>
	<td class="Blog_Archive_NextPrev" style="width: 20px;" align="right"><a href="" style="color: Black;" title="Go to the next month">Jun</a></td>
	</tr>
	</tbody>
	</table>
</td>
</tr>
<tr>
<th class="Blog_Archive_DayHeader" abbr="Sunday" scope="col" align="center">Sun</th>
<th class="Blog_Archive_DayHeader" abbr="Monday" scope="col" align="center">Mon</th>
<th class="Blog_Archive_DayHeader" abbr="Tuesday" scope="col" align="center">Tue</th>
<th class="Blog_Archive_DayHeader" abbr="Wednesday" scope="col" align="center">Wed</th>
<th class="Blog_Archive_DayHeader" abbr="Thursday" scope="col" align="center">Thu</th>
<th class="Blog_Archive_DayHeader" abbr="Friday" scope="col" align="center">Fri</th>
<th class="Blog_Archive_DayHeader" abbr="Saturday" scope="col" align="center">Sat</th>
</tr>
<tr>
<!-- alla dagar -->
</tr>
</tbody>
</table>

Jag tror att det beror på följande: (rödmarkerat i koden ovan)

width: 100%; border-collapse: collapse;

...men fattar inte hur jag ska få bort det.

Några förslag?

Tack!

dump.calendar.gif
MickeA.comMedlem sedan feb. 20034 441 inlägg

Ahh, blir så jäkla trött... var en "global" klass i min CSS som ställde till det.

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.363dfaf6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)