webForumDet fria alternativet

Länken rätt i DW fel på nätet

HTML & CSS

4 svar · 574 visningar · startad av kickan

Medlem sedan juli 200747 inlägg
Frågan#1

Hej!

Jag har för första gången uppdaterat sidan http://www.kompetensformedlarna.se/vi_soker_.html

Nästan längst ner på sidan står länken Börshuset

som är länkad till sidan borshuset.html i DW target = self (är osäker om det ska vara det)

Jag ftp:ar vi_soker._html men på nätet kommer inte länken till borshuset.html upp och i aktivitetsfältet står att länken går till Mina dokument osv

Går det att reda ut detta?

Hälsn
Kickan

Medlem sedan okt. 2007446 inlägg

jag antar att du inte lagt upp sidan som en "site" i DW?
normalt sett så skall det skapas länkar som är relativa till sidans rotkatalog (eller den sida man är på), för att fixa det snabbt så är det bara att öppna sidan i DW, gå in i kodläget (som är det läge man bör jobba i) och ändra änken från
../../Documents%20and%20Settings/.... .../borshuset.html
till
borshuset.html

Nej, jag har inte sidan i site-läge.

Jag har varit i kodläget och kollat och där står bara borshuset.html.

Det är ju ingen katastrof om jag tar bort länken på den sidan eftersom den finns under Kontakt också och där funkar det.

Men jag kämpar ett tag till innan jag ger mej, bara för sakens skull att lösa ett problem.

/Kickan

Medlem sedan okt. 2007446 inlägg

felet är troligen just det att eftersom DW inte vet vilka sidor som hör till vad så kan programmet ibland få för sig att spara hela lokala sökvägen.
så antingen lägger du upp webbsidan som det skall göras i dw, dvs skapa en "site" som pekar till den mapp där dina filer ligger. Eller så öppnar du helt enkelt filen i notepad och editerar den där, sparar och laddar upp.

Jag kringgick det hela genom att göra en ny sida, karta.html
Mycket bättre vägvisare än historik om Börshuset.

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
133 ms — ändringar (db)