annacoMedlem sedan apr. 200772 inlägg Jag försöker fixa till designen på min hemsida och jag får inte till det för Firefox.
Jag vill att den övre bilden ska ha en fast storlek och resten av sidan anpassas efter storleken på skärmen.
<frameset rows="80,*">
<frame src="ram_over_sida1.html" name="ram_over" noresize="noresize" marginwidth=10 marginheight=12 frameborder=0 scrolling="no"/>
Ovanstående text funkar i Explorer och Safari men inte i Firefox.
Här hamnar den nedre delen av sidan över den delen som jag vill ha i fast storlek.
Hur ska jag göra för att det ska fungera lika i alla program?
https://www.annastradgard.com
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg Felet ligger inte i framesetet utan i ram_over_sida1.html
Byt ut:
<font face="mistral">
<font size="6"><p></p><h1 align="center">Annas trädgård</h1>
</font>
</font>
emot:
<center>
<font face="mistral" size="6"><b>Annas trädgård</b></font>
</center>
yadorMedlem sedan mars 2004455 inlägg Hejsan annaco, ett tips, istället för att använda frames så kolla om det finns något serverspråk såsom PHP, ASP, asp.net med mera som du kan köra, det finns på jättemånga ställen. Om det finns så lär dig hur det språkets inkludera direktiv fungerar. Att använda frames gör sidan att laddas slöare och hindrar dina besökare att kunna skapa bokmärken (mer än bara till första sidan), något som jag tror att du vill kunna erbjuda dina besökare.
Dessutom, om du har stöd för något något serverspråk så bör du kika in olika cms, då blir sådana här problem typ historia.
annacoMedlem sedan apr. 200772 inlägg Tack Quid nu ser det mycket bättre ut.
yador, jag försöker lära med PHP men det går oerhört trögt.
Några tips på bra böcker eller hemsidor att lära sig ifrån.
Tack för hjälpen.
yadorMedlem sedan mars 2004455 inlägg Jag är inte rätt person för att fråga tips på hur man lär sig PHP då jag lär mig ett programmeringsspråk lätt, men förstås, om jag inte sedan använder det så glömmer jag bort i princip allt, men så är det ju med det mesta. Men ett tips kolla på deras manual på php.net och gå till biblioteket och titta in böckerna, läs lite i dem och försök hitta en bok som följer din smak så ska det nog bra :) Ge bara inte upp om du inte förstår utan fortsätt, det är alltid trögt i början.