Jag la upp en gammal blogg igen och trots att jag har samma teckenkodning som tidigare blir alla å ä ö konstiga tecken, (T ex: Är det nÃ¥gon). Jag uppgradera också wordpress till nyaste 2.7 om det spelar roll.
Problemet liknar lite det jag stötte på tidigare men då förstod jag hur jag skulle åtgärda det hela, det gör jag inte nu.
Förtydligande: De gamla inläggen blir alltså felaktiga med konstiga tecken, medan nya inlägg eller om jag redigerar gamla inlägg fungerar utmärkt med å ä och ö.
Har stött på liknande problem och i det fallet var filerna (på webservern) sparade i annan teckenkodning. Verifiera att dels teckenkodningen i filen i sig är satt till samma som den teckenkodning du anger.
Hmm lite luddigt kanske men jag hoppas du förstår vad jag menar :)
Hmm... det är intressant att konstatera att åäö visas rätt i "Back in business" posten men inte i "Lazer helmets" posten (på mitt system, Mac OS X 10.5.6, Safari 3.2.1)
Vad skiljer dessa poster och kan svaret ge någon ledning till var problemet ligger? Uppenbart är åäö inte kodade på samma sätt i dessa båda poster.