MatsakiiMedlem sedan mars 2005265 inlägg Jag har en h2 tagg som ser ut så här:
.news_box_td h2 {margin:0 0 0 0;font-size:12px;}
Men jag vill ha andra h2 taggar med tex vit text. Hur får jag det att funka i denna?
.flik_200px { height: 17px;
background: url("../images/flik_200px.gif") no-repeat;
color: #FFFFFF;
font-weight: bold;
padding-left: 10px; }
<h2 class="flik_200px">Rubrik</h2>
MatsakiiMedlem sedan mars 2005265 inlägg Nja tyvärr är det en massa TD boxar med header text så det är därför jag undrar om jag kan få in så att h2 taggen kommer dit från CSS som ovan så jag slipper göra allt manuellt = lång tid :)
Undrar också: på mina menyknappar (images) ska jag sätta h1 på dem?
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
Matsakii skrev:
Nja tyvärr är det en massa TD boxar med header text så det är därför jag undrar om jag kan få in så att h2 taggen kommer dit från CSS som ovan så jag slipper göra allt manuellt = lång tid :)
Undrar också: på mina menyknappar (images) ska jag sätta h1 på dem?
Förstår inte...
Menar du att du har texterna i h2-tagger inuti tabellceller (<td>)? Och att dessa h2-taggar inte har någon som helst tidigare formatering via css, dvs ingen class eller id?
I så fall är det bara att skriva typ:
td h2 {color:#fff}
och sedan annat värde i de h2-taggar som har klasser, ungefär:
.news_box_td h2 {margin:0 0 0 0;font-size:12px; color:#000}
Om inte, så är det nog enklare om du lägger in en länk till sajten så man får ser vad du menar.
MatsakiiMedlem sedan mars 2005265 inlägg Hmm jag är nog dålig på att förklara, så jag skickar 2 länkar.
1. På förstasidan så har alla "Nyheter fått en h2 tagg genom CSS filen och har namnet "class='news_box"
2. Men på Matsidan så är det rubriker som "Dipper, Varma rätter" osv. Där vill jag naturligtvis att det också ska vara h2 taggar. Men i den CSS taggen "class="flik_200p" (som finns ovan) så vill jag att den CSS taggen ska generera en h2 tagg till texten, fast bla. vit då.
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
Matsakii skrev:
Hmm jag är nog dålig på att förklara, så jag skickar 2 länkar.
1. På förstasidan så har alla "Nyheter fått en h2 tagg genom CSS filen och har namnet "class='news_box"
2. Men på Matsidan så är det rubriker som "Dipper, Varma rätter" osv. Där vill jag naturligtvis att det också ska vara h2 taggar. Men i den CSS taggen "class="flik_200p" (som finns ovan) så vill jag att den CSS taggen ska generera en h2 tagg till texten, fast bla. vit då.
Dina "nyheter" på förstasidan är h2, men du kan inte "generera" h2-taggar på matsidan med CSS. CSS kan över huvud taget inte generera källkod. CSS används för att formatera redan befintlig kod.