det är en svår fråga det finns många olika sätt. Det finnd fula lösningar så kallade fullösningar och så finns det vackra lösningar.
Det som skiljer de två åt är att fullösningar oftast inte tilltalar de som kan lite mer om html och css.
När det gäller din fråga så är den en aning klumpigt formulerad, du skulle lika gärna kunna be någon förklara hur man gör för att ta sig till andra solsystem. Du skriver heller inte vad du har gjort, inga exempel på hur koden ser ut. Vad du har för krav.
Gäller det även mobila webläsare som opera-mini etc?
Var gärna lite mer specifik när du ställer frågor så är det nog lättare för folk att hjälpa dig! ;)
Exvs. om man skapar en sida på en dator där sidan täcker hela skärmen och sedan öppnar den på en annan och då får man en stor marginal/tomt fält till höger. (CDON.se har det problemet). Det finns ju inställningar där man kan välja att visa sidan som höger- eller vänsterställd men det finns inga funktioner väljer att visa den "full size".
Eller ramar runt rubiker som ändrar proportion beroende på skärmstorlek.
Det där är ju en sak som användaren ska styra - inte du. Om jag har en skärmupplösning på 400 x 300 px för att jag ser så jäkla taskigt och hellre skrollar i sidled så ska ju inte du ge mig en nerskalad sajt där innehållet blir oläsligt för mig.
Eller tvärtom: Har jag en bautaskärn med extremt hög upplösning för att jag har bra syn och vill ha massor med fönster öppna bredvid varandra, så ska ju inte du tvinga upp din sida så att den täcker hela skärmen.
Så tänk om o tänk rätt. Låt folk välja sånt själva istället så får du behålla dina besökare.
Det var ju en åsikt, men inget svar. Jag är ju mer intresserad av hur man faktiskt skall gå tillväga eller om det överhuvudtaget går att få samma utssende oberoende upplösning eller skärmstorlek.
Det var ju en åsikt, men inget svar. Jag är ju mer intresserad av hur man faktiskt skall gå tillväga eller om det överhuvudtaget går att få samma utssende oberoende upplösning eller skärmstorlek.
Ja. Använd flash.
266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2