silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Jag sitter och felkorrigerar en massa i IE6 och har en enskild stilmall för den läsaren. Jag använder mig av följande:
<!--[if IE 6]>
<link rel="stylesheet" href="ie.css" type="text/css" media="screen" />
<![endif]-->
Men det gör ingen skillnad i IE6. Den väljer originalfilen ändå.
Gör jag något fel? :o Måste man skriva ut CSS:en direkt?
MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg Tror du måste skriva ut koden direkt. Testa? :) Jag har alltid löst det såhär för IE 7
<!--[if lt IE 7]>
<style type="text/css">
// KOD
</style>
<![endif]-->
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg hur ser koden runt om ut? Du kan även köra med @import istället för <link href
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
colione skrev:
hur ser koden runt om ut? Du kan även köra med @import istället för <link href
<link rel="stylesheet" href="templates/sc/index.css" type="text/css" media="screen" />
<!--[if IE 6]><link rel="stylesheet" href="templates/sc/ie.css" type="text/css" media="screen" /><![endif]-->
<link rel="service.feed" type="application/x.atom+xml" href="./?x=atom" title="Atom"/>
En import kanske kan fungera. Ska pröva.
r\ Import gjorde ingen skillnad. Men man måste väl kunna ersätta stilmallen med en annan ifall det är IE som används?!
Testar du i en "riktig" IE 6:a eller är det någon standalone-installation?
Jag har en installerad standalone-version av den nämligen, men den tycker att den är en IE 7:a när det gäller conditional comments, så där fungerar det inte så bra heller.
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
jawbreaker skrev:
Testar du i en "riktig" IE 6:a eller är det någon standalone-installation?
Jag har en installerad standalone-version av den nämligen, men den tycker att den är en IE 7:a när det gäller conditional comments, så där fungerar det inte så bra heller.
Det är visserligen en standalone-version jag kör över vmware, men den här koden fungerar ju:
<!--[if IE 6]>
<style type="text/css">
#header {background: #171618;}
#menu ul li#first {margin: 0;}
#posts #next {float: right; margin-right: 0}
</style>
<![endif]-->
Känns surt bara att man ska behöva skriva ut allt i sidan sådär. Blir så fult... Och pilligt.