webForumDet fria alternativet

CSSkodad hemsida, visas inte som det ska(!)

HTML & CSSur HTML, XHTML & CSS

4 svar · 461 visningar · startad av Jandro

Medlem sedan maj 20084 inlägg
Frågan#1

Tjena jag håller på med en hemsida och har precis börjat lära mig css. Allting funkade bra på Dreamweaver när jag jobbade ihop detoch sedan när jag öppnade hemsidan på min dator. När det kom till att ladda upp den så blev allting knäppt, bilderna kunde inte hitta ngn länk mellan bild och hemsida så det blev bara en "bruten" länk. Så är det på alla sidor och man måste tydligen lägga alla bilder i samma mapp som hemsidorna men det bör ej vara nödvändigt?
Nu till det stora problemet, efter att ha laddat upp hemsidan så funkar "kodningen" i IE, utom bilderna vill säga. men du ser Boxarna och hur sidan ska se ut, när du kikar i Firefox så blir allt en deg högst upp på hemsidan. Kan någon erfaren hjälpa? behöver hjälp snarast :)

Hemsidan är: http://www.michaelcarlson.se

vi laddade upp den på One.com

Medlem sedan juni 2002256 inlägg

Ladda upp bilderna?
Mappen "images" finns inte på servern.

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Skull tro att du har utvecklat på en windowsburk och där döpt mappen till Images, med versalt I, på b-one använder de *nix-system som är skiftlägeskänsligt där är images inte lika med Images. Min misstanke blir starkare när jag ser att Images-mappen finns på servern.

Medlem sedan maj 20084 inlägg

Colione, okej ska testa det! :)
Sedan har ni kollat hur det hela ser ut i FF? efter att ha klickat på Svenska i början? behäver hjälp med det också :)

Medlem sedan okt. 20001 285 inlägg

Bilden i mitten, du ska inte använda width="100%" till bilder. Ingen Heading, för mkt <div>, dålig semantik. Släpp DreamWeaver, det där knackar du för hand.

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.25f56b17
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)