Det går inte. Det är webbläsarspecifik design på dem.
Hej :)
Jag skulle vilja göra min "check" (eller "tick" eller vad man ska kalla det) I en checkbox till grön.
Någon som vet hur man gör detta? :)
13 svar · 852 visningar · startad av EmmaW
Hej :)
Jag skulle vilja göra min "check" (eller "tick" eller vad man ska kalla det) I en checkbox till grön.
Någon som vet hur man gör detta? :)
Det går inte. Det är webbläsarspecifik design på dem.
Tack för svar :)
stevenet skrev:
Det går med javascript.
Oj det där med fancy form ser nästan för "flashigt" ut :)
Men titta hur på tele2:s hemsida, på checkboxen när jag checkar i om man vill ha nyhetsbrev:
http://www.tele2.se/kundservice-kontaktformular.html
Som den skulle jag vilja ha det..men det är väl inte samma som fancy form:en?
EmmaW skrev:
Men titta hur på tele2:s hemsida, på checkboxen när jag checkar i om man vill ha nyhetsbrev:
http://www.tele2.se/kundservice-kontaktformular.htmlSom den skulle jag vilja ha det..men det är väl inte samma som fancy form:en?
Nej, det är en helt vanlig checkbox. Samma som t.ex. finns lite längre ner på den här sidan vid "Visa signatur". Den ser som sagt var olika ut i olika operativsystem/webbläsare.
EmmaW skrev:
Tack för svar :)
Oj det där med fancy form ser nästan för "flashigt" ut :)
http://www.tele2.se/kundservice-kontaktformular.htmlSom den skulle jag vilja ha det..men det är väl inte samma som fancy form:en?
Du behöver inte använda bilderna i demot. Det går bra att göra egna. :)
stevenet skrev:
Du behöver inte använda bilderna i demot. Det går bra att göra egna. :)
Okej, men är mest ute efter en "vanlig" checkbox fast med enda skillnaden är att den är grön i mitten :)
Web-Tor skrev:
Nej, det är en helt vanlig checkbox. Samma som t.ex. finns lite längre ner på den här sidan vid "Visa signatur". Den ser som sagt var olika ut i olika operativsystem/webbläsare.
Okej jag kollade på tele2s hemsida i olika webläsare nu. I Opera och Safari var checken annurlunda, men i både IE och FF var den grön. Den check jag lyckas göra är grön i FF men svart i IE (som trotts allt har större delen av marknaden), alltså är det någon skillnad mellan min och deras checkbox. Hur får jag en checkbox som är likadan som deras? :)
EmmaW skrev:
Hur får jag en checkbox som är likadan som deras?
Hmm...
Du kan t.ex. låta bli att ändra border för checkboxen i din stilmall ;)
MSIE7 ändrar tydligen utseende på en checkbox om man anger border:
Testa:
<input type="checkbox" checked="checked" value="1" id="ett" name="ett" />
<br />
<input type="checkbox" checked="checked" value="2" id="tva" name="tva" style="border: 1px solid yellow"/>
Humm när jag testar dessa på en helt "blank" html sida funkar den första fint med grön check och allt.
Men när jag testar dem där jag vill placerade dem, nämligen mitt bland massa andra koder i en forum-plattform, får de lite annurlunda utseende och svarta checkar... finns det någon sett jag kan tvinga dem till att bli "vanliga" checkboxar (utan att runtliggande koder ändrar, jag kommer aldrig kunna hitta vad det är som påverkar dem nämligen)? :)
EmmaW skrev:
...jag kommer aldrig kunna hitta vad det är som påverkar dem nämligen
Varför inte? Det är bara att kommentera bort bit för bit av koden och se när det börjar funka igen. :i
Ligger sidan online så publicera länken här.
Web-Tor skrev:
Varför inte? Det är bara att kommentera bort bit för bit av koden och se när det börjar funka igen. :i
Det låter väldigt ineffektivt -- det går nog många gånger snabbare med ett debuggningsverktyg som Firebug eller Dragonfly.
Web-Tor skrev:
Ligger sidan online så publicera länken här.
Eftersom det är en "forum-platt" forum finns det flera hundra filer i alla möjliga språk. All html är uppdelat inuti en administratörs-kontrollpanel i tonsvis av "fack".. i det "facket" där denna checkboxen ligger finns det inga inställningar som gäller checkboxar...och det är det nästan omöjligt att börja ta bort koder på måfå här och där och hoppas att jag ska hitta det.. så blir nog inte lätt när det är så mycket och jag inte har någon aning om var jag ska leta :)
Men i slutändan får du ändå EN html-fil gissar jag (högerklick » Visa källa)?
Har du en länk till sidan?
Web-Tor skrev:
Men i slutändan får du ändå EN html-fil gissar jag (högerklick » Visa källa)?
Har du en länk till sidan?
Nej tyvärr, jag har försökt fixa en men inte lyckats, återkommer ifall jag lyckas :) Tack för hjälpen så länge i alla fall.