webForumDet fria alternativet

Behöver hjälp med en hemsida jag gör

HTML & CSS

4 svar · 539 visningar · startad av busbella

Medlem sedan juli 20081 inlägg
Frågan#1

Hej alla!

Har nu en bra stund försökt komma på hur jag ska få en hemsida att se ut som jag vill att det ska se ut.. men har inte hittat något bra svar. Har laddat upp en bild på hur jag vill att den ska se ut, allt ska alltså vara centrerat, vad man än har för skärmupplösning. Och som ni ser är bakgrunden en målning, så det måste ju bli två fönster som har ett litet mellanrum.

Här är bilden: http://www.ladda-upp.com/bilder/6848/html-bild

Nån som har nån ide? Eller går det inte att fixa?

Jättetacksam för svar!!

/bella

Medlem sedan mars 2007522 inlägg

blörk. här står inget trallalaaaa

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

symbolism skrev:

du vill gärna att vi ska klicka på all reklam, eller?

Du har inte funderat på att det kanske är bildhosttjänsten som har reklamen?

ah. nu blev jag röd i ansiktet

Nåväl. BusBella:

Du skulle kunna använda I-frame i mittenfönstret men det vore en onödig genväg som inte ger särskilt snyggt resultat (been there, done that)

Hursomhelst måste du sätta dig vid skolbänken och lära dig lite CSS. När du gjort detta och lagt upp en test-sida så kan vi kanske hjälpa till=). Det skulle ta år för oss att förklara och få dig att förstå hur du ska göra om du inte läser om det själv på egen hand. So att försöka lära en nybörjare på gitarr spela ett solo av john fogerty från första början=).

bra sida att lära sig CSS på:

http://www.webdesignskolan.com/css/css.htm

ta det lugnt och sansat bara=). Det tar ganska lång tid att lära sig allt detta.

Lycka till=) och om du fastnar någonstans på vägen i ditt lärande kan du alltid posta en ny fråga.

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)