Jag har två problem i Firefox som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa eller vad det beror på, har sökt en massa men inte hittat något som hjälpt, kanske söker fel, men jag vet ju inte riktigt vad felen beror på som sagt.
Nåja, jag har använt mig av
display: inline-block;
på knapparna jag har i menyn, vilket inte fungerar i Firefox 2, så jag lade därför till
display: -moz-inline-stack;
som ska göra så att det fungerar bra där.
Problemet är att knapparna (bilderna) trycks ner av någon anledning också, så det blir ju inte rätt iaf, vet någon vad det beror på och finns det någon lösning till det?
Det andra problemet jag har är att kantlinjerna som går längs sidorna inte når ända ner till footern i Firefox. Har testat i IE, Opera och Safari (senaste versionerna) och där ser det ut som det ska. Vad beror det här på?
Jag har själv inte Firefox 2, så jag vet inte riktigt hur det ser ut där, har änsålänge bara frågat en kompis som har kvar det.
Sidan: http://www.trollett.nu/
CSS: http://trollett.nu/trollett.css
deaMedlem sedan dec. 2002387 inlägg Har inte FF2 heller men däremot FF3 och Explorer 6.
I explorer finns inte menyn alls.
Rätta mig om jag har fel men ett a-element "måste" ha ett innehåll i sig?
<a id="home" href="index.html">Home</a>
Och lägg till
text-indent: -9999px;
i #home
firebug + firefox test och det såg OK ut i alla fall.
Det andra problemet jag har är att kantlinjerna som går längs sidorna inte når ända ner till footern i Firefox.
Ändra #maintext {margin: 20px;} till #maintext {padding: 20px;}
Tack så mycket för svaren, nu ser det ut som det ska i Firefox 3 iaf.
Hur kommer det sig att bilderna hoppade till rätt plats i menyn nu?
Skulle gissa på att line-height och lite andra saker spelar roll i ett a-element.
Du kanske vill få igång sidan i IE och Opera också, display: -moz-inline-stack är inte något som IE kan förstå.
lägg till
display: block;
float:left;
istället för display: -moz-inline-stack;
Jaså det funkar inte i IE och Opera alltså? När jag hittade den där lösningen med '-moz-inline-stack' så stod det också att webbläsare som inte förstår det (alla utom firefox väl?) struntar i den raden.
Vilka versioner av IE och Opera menar du? Jag har bara de senaste av varje version, och där funkar det som det ska.
Edit: Såg nu att det inte fungerar i IE längre, ska testa det du skrev.
Edit 2: Nu verkar det fungera bättre efter att jag ändrat till det du skrev voigtann1, tack för hjälpen.