Tjo o god fortsättning :)
Hmmm... jag har lite strul med:
<input type="text" name="wdwd" value="<a href ="javascript:parentDisplay('1.1.1.1',2,0)">länknamn</a>">
I value så vill jag kunna använda både " och ', men jaha där bryter HTML strängen.
Hur kommer jag runt det, vill ju inte gärna vara tvungen att använda typ textarea då va? :q
Kanske någon har råkat ut för samma problem och har kommit runt det? *hoppas*
Ja, jag hämtar value från en MsSQL m.h.a. PHP om det e av intresse.
Red. skrev lite fel i koden ju :r
/Grodan :)
[Redigerat av GrodanBoll den 03 jan 2002]
Mika3lMedlem sedan nov. 20018 492 inlägg Spara länken i en variabel(i php) och skriv sedan ut variabeln i php.
Det kanske fungerar...?
/Mika3l
------------------
Laddar... ;-)
Tjo
Det löste sig genom att jag inte skrev fnuttarna " efter href, såsom här:
<input type="text" name="wdwd" value="<a href =javascript:parentDisplay('1.1.1.1',2,0)>länknamn</a>">
Tackar för förslaget ändå :)
/Grodan
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Jag hade nog försökt peta in de där citationstecknen ändå, exempelvis genom att använda " i din value.
<input type="text" name="wdwd" value="<a href =[b]"[/b]javascript:parentDisplay('1.1.1.1',2,0)[b]"[/b]>länknamn</a>">
Mvh,
Hej @nders
Tyvärr blir det inte jag som kommer at lägga in länkarna utan folk som inte e så vassa på HTML.
Det blir antagligen problem bara med den konstiga länken :)
Men jag ska testa o se om jag kan få till det automatiskt på någe sätt.
Kan det bli problem med att skriva utan fnuttar menar du?
/Grodan :)
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Visst, det kan bli problem.
Men framför allt är det inte korrekt html utan citationstecken/apostrofer runt värdet, eftersom det innehåller andra tecken än a-z0-9.
Mvh,
Men blir det korrekt HTML om jag använder & quot; då?
Blir ju ingen ' av det ju? :q
/Grodan
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Det ska inte bli en apostrof, det ska bli ett citationstecken. Det bör bli korrekt, ja, men det är ju bara att testa? ;)
Mvh,