Vet inte riktigt vart jag skall gå med min fråga, men jag försöker här.
Jag har håller på att skapa ett webgränsnitt till en cd-skiva med mp3.
Tanken är att man skall kunna klicka på en länk till en playlist-fil så skall winAmp starta automatiskt. Länkningen fungerar och winAmp också, men det går ej att spela upp. Det fungerar om man om man länkar till en vanlig mp3-fil.
Är det någon som kan tänkas ha en idé om vad jag skall hitta på.
Tacksam för hjäp
m jag har fattat dig rätt så går det spela upp en mp3 fil men om man länkar till playlisten så går det inte spela upp... har dy gjort så att alla mp3or i playlisten länkar till mp3or på nätet o inte på datorn typ?
För tillfället så har jag mp3:orna ligger på hd:n. I första läget så är väl tanken att jag skulle få ett gränsnitt som jag kan använda själv. Det är ju perfekt om man skulle vilja använda datorn till en muikmaskin på en fest t.ex.
För att förklara lite mer så är det som så att själva länken fungerar. Det som händer är att låtarna som finns i playlistfilen visas i WimAmp med respektive filnamn, och sedan händer inget. Det hjälper inte att man trycker Play.
Om jag förstår dig rätt så har du låtarna på datorn, sen skapade du en playlist över alla låtar i Winamp som du sparade på datorn, sen la du över allt på en cd. När du öppnar playlisten från cd skivan så funkar det inte?
Är det rätt eller?
I så fall ä de ju ganska logiskt att det inte funkar då låtarna pekar till din låtarna på din hårddisk.
------------------
Playstation 2 eller X-box? Det är den eviga frågan...
Mer förtydligande.
Så här ser det ut:
Jag har en partition med mp3-musik
Där har jag en mappstruktur indelad efter grupp/artist.
Jag har gjort en playlist-fil för varje grupp/artist.
Har sedan gjort en websida där jag har gjort länkningar till playlist-filerna(*.m3u).
När man klickar på dessa länkar, startas
WinAmp.
Skilnaden mellan att enskilda låtar och playlist-filerna är att när man klickar på en länkad låt(loclahost/musik/*.mp3), så visas det korrekt i WinAmps playlistfönster. Klickar man på en länkad playlist-fil(loclahost/musik/*.m3u)så visas låtarna som finns i playlist-filen med sina respektive filnamn, och WinAmp reagerar inte.
Hoppas att det blev lite klarare.
267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e