Jag har sökt och hittat lite information om hur man gör detta, men jag förstår inte riktigt ändå. Har inte hållt på med webbdesign nu på ett tag så jag får skylla på lite ringrost. :)
Jag har alltså gjort en "logga" som ni kan se här under, och jag tänkte ha den som en "Hem-länk". Den ska alltså gå från det översta till det understa, men av någon anledning får jag det inte att funka.
Vore väldigt tacksam ifall någon kunde skriva en enkel förklaring till hur man gör detta och kanske en liten kodsnutt som hjälp på traven.
MelittaMedlem sedan sep. 2003448 inlägg Ja det är precis så. :)
Men fast jag kopierar koden rent av så syns inte bilden för mig på min egen sida. Jag ska försöka lite till och se vad jag gör för fel.
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Fast sätta en width på en länk fungerar väl inte så bra i IE?
MelittaMedlem sedan sep. 2003448 inlägg
silfver skrev:
Fast sätta en width på en länk fungerar väl inte så bra i IE?
Jo om du anger display:block;
Eller är det jag som drömmer nu?
MelittaMedlem sedan sep. 2003448 inlägg
tranceformer skrev:
Ja det är precis så. :)
Men fast jag kopierar koden rent av så syns inte bilden för mig på min egen sida. Jag ska försöka lite till och se vad jag gör för fel.
Nej men du lär ju byta adressen till bilden så att den stämmer med adressen du har till din bild..
Melitta skrev:
Nej men du lär ju byta adressen till bilden så att den stämmer med adressen du har till din bild..
Jo det har jag gjort, förstår fortfarande inte varför det inte funkar..
Kan det ha någonting att göra med hur mina andra länkar är formade?
Såhär ser css:en ut för övrigt.
body {background-color: #933;
margin: 0;
padding: 0;
font-family: georgia, sans-serif;
font-size: 20px;
color: #333;
}
p {font-family: georgia, sans-serif;
font-size: 20px;
}
h1 {font-family: georgia, sans-serif;
font-size: 24px;
font-variant: small-caps;
}
a:link { color: #933; text-decoration: none }
a:visited { color: #933; text-decoration: none }
a:active { color: #933; text-decoration: none }
a:hover { color: #933; text-decoration: none; border-bottom: 1px solid #333; }
a#hem {
display: block;
margin-right: auto;
margin-left: auto;
width: 443px;
height: 68px;
background-image: url(Bilder\logo.png);
background-position: top;
border: none;
}
a#hem:hover {
background-position: bottom;
}
Jag har testat massor med grejer, men det är säkert någonting jättesimpelt, det brukar det vara.
Tacksam för hjälpen jag får! :)
MelittaMedlem sedan sep. 2003448 inlägg Lust att posta adressen till sidan alt lite kod?
Fixar upp sidan nu, uppdaterar när den är uppe.
Edit: Haha men gud, nu funkar det helt plötsligt. Dock började någonting annat att krångla, men jag accepterar ditt tidigare svar som lösningen, tack så mycket för hjälpen!