TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg Hej
Jag vill ha en lista som skrivs ut så här:
Chef: Namn1
Namn2
Namn3
Namn4
Osv...
Helst ska väl listan omslutas av dessa taggar:
Chef: [ul]
[li]Namn1[/li]
[li]Namn2[/li]
[li]Namn3[/li]
[li]Namn4[/li]
[li]Osv...[/li]
[/ul]
Hur ser css ut för den?
tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg <dl>
<dt>Chef:</dt>
<dd>Namn1</dd>
<dd>Namn2</dd>
<dd>Namn3</dd>
<dd>Namn4</dd>
</dl>
css
dt{float: left;}
Kanske?
TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg Tanten: Det funkade ju tokbra. Tyvärr har jag inte tillgång till ordet före (i detta fall chef). Det skrivs innan, utan det ända jag kan ändra på o skriva ut är själva listan (dvs namnen). Finns det någon annan lösning? I värsta fall får jag låta bli att göra så här.
tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg Du kan radera <dt> med chefen och sedan fungerar listan. Men vad finns chef i för något? Du ska ju kunna få dit listan till sin plats bredvid chef. Så vad har du mer för kod?
TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg så här är det tänkt:
Jag har en wordpresslösning där man skriver [organisation:id] och då får man som resultat en lista med en massa namn. Denna kodsnutt använder de till exempel så här i admin-gränssnittet:
Chefer: [organisation:idtillchefer]
Arbetare: [organisation:idtillarbetare]
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg
Type skrev:
Tyvärr har jag inte tillgång till ordet före (i detta fall chef). Det skrivs innan
Hmm...
Håller med Tanten - Du har inte lite konkret kod man kan få kika på?
Dvs exempel på den kod som genereras ut idag komplett med alla ev. klasser och id:n m.m. som kan tänkas påverka?
Det skulle t.ex. hjälpa att veta om "Chef:" är försedd med några taggar (typ <span> eller liknande) ,plus en del andra detaljer...
Andra saker som kan påverka:
Har du t.ex. möjlighet att förse Chef: med t.ex. <span>Chef:</span> så länge den är både inledd och avslutad innan listan börjar?
Läggs det till t.ex. ett <p> elllr en <div>runt de två raderna i Koden
Chefer: [organisation:idtillchefer]
Arbetare: [organisation:idtillarbetare]
när sidan genereras, eller lägger din lösning ut en <br /> efter [...lista...]-koderna?
..och så vidare...
Fler detaljer -> Bättre svar ;)