niNeMedlem sedan maj 2005138 inlägg Hejsan
Sitter o tampas mot Internet Explorer igen...
Har problem med följande meny
som då alltså fungerar fint i IE7, FF, Safari osv.... Men inte i IE6... Hover fungerar inte alls (kanske ska va så?) och menyerna syns inte...
Suttit och kliat mig i huvudet ett tag, men inser att jag behöver hjälp... All CSSkod finns inkluderad i källan...
joserMedlem sedan mars 20021 152 inlägg IE6 klarar bara hover på länkar, i en dropdown sätts hover på list-delen. Du behöver antingen lägga till ett javascript för IE6, läs mer om Suckerfish:hover.
Eller lägga upp en .htc-fil i samma katalog som sidan ligger i, läs mer om whatever:hover och ladda ner csshover.htc v. 1.42. Sedan om lägger du till behavior för body i css, så kommer IE6 att klara hover på all du vill:
body { behavior: url(csshover.htc); }
niNeMedlem sedan maj 2005138 inlägg Jag som ville undvika javascript så långt det bara någonsin gick.... Ska kika på den andra varianten där först... Tack sålänge :)
joserMedlem sedan mars 20021 152 inlägg Finns en variant som funkar utan javascript i IE6 mha ett, av många ansett vara ett fult, conditional comment-hack: GRC som kan vara en variant av: Stu Nichols meny med samma hack.