Ta mig inte fel, jag brukar alltid fråga en extra (dum) fråga istället för att anta att man förstått allt. Jag tror inte att det ska vara något charset i CSS. Dvs. jag har inte använt Notes (som bruakr lägga in charset i början av filen) eller liknande. Har stött på det problemet förut, men då visades andra symptom.
Denna CSS och webbplatsen fungerar UTSÖKT och helt underbart bra på alla datorer, Firefox eller IE7 (japp, fortfarande strul med IE6) - förutom när jag kör IE7 på jobbet. Därför tror jag att det kan ha och göra med jobbets säkerhet och sevrar som måste kontrollera filen en extra gång.
Kan det vara så att koden i stilmallen är felaktig och detta gör att webbläsaren behöver lite extra tid för att fatta vad den ska göra?
Det ska omedelbart kontrolleras. Tror inte att jag ska ha missat något, men visst kan ett ; eller liknande fattas. Återkommer om detta
Eller använder du stilar som är gamla eller kanske såna som din webbläsare ännu inte är beredd på?
Det ska inte vara några problem med detta, då som sagt alla andra datorer uppvisar stilmallen korrekt.
Kan man få se stilmallen?
Absolut. Den är dock rätt lång, samt så har jag den på min bärbara som just nu saknar internetuppkoppling då jag inte befinner mig hemma på en vecka. Postar den i slutet av veckan.
Vad har du för läsare?
Har provat med IE7/FF. Återigen fungerar webbplatsen korrekt på andra datorer, förutom på jobbet. Dvs. utesluter jag att webbläsaren uppvisar ngt fel.
Har du testat i andra webbläsare, andra datorer, hemma osv?
Som ovan;
Företagsdatorer = problemet uppstår
Alla andra datorer = fungerar kalas
Har du testat att skapa ett nytt dokument och kopiera i alla stilar och spara över din nuvarande stilmall?
Blir det skillnad om du inte importerar den, utan länkar?
Har jag inte provat.
Ska definitivt prova att lägga in den direkt utan att importera. Blir dock i sltuet av nästa vecka (då jag befinner mig på jobbet igen)
Men tror du inte att det kan ha och göra med att stilmallen måste åka igenom massa säkerhetsfilter? Att det uppstår en flaskhals precis när mallen ska läsas in. Konstigt abra att jag inte sett detta symptom på andra sidor förutom min.
Ska försöka mig på olika typer av css inläsningar innan helgen. Förstår att det är svårt att gå vidare med ärendet om jag inte kan uppvisa resultat av de felsökningar du angett. Tackar och bockar för dem, blir till att beta av hela listan sen! :)