SimpaMedlem sedan aug. 20002 992 inlägg Hej, med denna kod blir det för mig en radbrytning i cellen med Radnummer och Datum, hur gör jag för att det inte ska bli det? vill placera radnummer till vänster och datum till höger..!
.vanster {text-align: left;}
.hoger {text-align: right;}
<TABLE BORDER='0' CELLSPACING='5' CELLPADDING='5' WIDTH='280'><TR><TD><p class='vanster'>Radnummer</p><p class='hoger'>Datum</p></TD></TR><TR><TD>Innehåll.....!</TD></TR><TR><TD><p class='hoger'>Postat av: </p></TD></TR></TABLE>
Som det är nu:
http://www.trailerpark.nu/p/text/tabell.htm
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg Det är ingen radbrytning, utan nytt stycke ("paragraph" på engelska - därav taggen <p>)
Det kanske går att fixa med en float:
.vanster {
text-align: left;
float:left;
width:200px;
}
.hoger {
text-align: right;
margin-left:200px;
clear:both;
}
Kanske funkar. Du måste naturligtvis ändra bredden på 200 px och motsvarande avstånd så att det passar dina behov.
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Hmm...
Om du nu ändå valt att använda tabeller för grundlayouten, kan du annars helt enkelt utnyttja de möjligheter som tabell-layoutning ger och utnyttja colspan såhär:
<TABLE BORDER='0' CELLSPACING='5' CELLPADDING='5' WIDTH='280'>
<TR>
<TD><p class='vanster'>Radnummer</p></td>
<td><p class='hoger'>Datum</p></TD>
</TR>
<TR>
<TD colspan="2">Innehåll.....!</TD>
</TR>
<TR>
<TD colspan="2"><p class='hoger'>Postat av: </p></TD>
</TR>
</TABLE>
eller ännu kortare
<TABLE BORDER='0' CELLSPACING='5' CELLPADDING='5' WIDTH='280'>
<TR>
<TD class='vanster'>Radnummer</td>
<td class='hoger'>Datum</TD>
</TR>
<TR>
<TD colspan="2">Innehåll.....!</TD>
</TR>
<TR>
<TD colspan="2" class='hoger'>Postat av: </TD>
</TR>
</TABLE>
lycka till :bire
SimpaMedlem sedan aug. 20002 992 inlägg Hmm, fungerade inte heller som jag ville..!
Måste ju gå att justera text i en tabell med text-align utan att den orsakar en radbrytning kan man tycka.. hmm!
*Tack ska desta meddelandet över :)