nachipMedlem sedan aug. 200150 inlägg Har lite problem.
Netscape 6
IE, NS4, Opera5 (funkar felfritt)
Cellerna i tabellen överlappar typ varandra i ns6. Jag fattar inte hur det är möjligt. Det funkar perfekt i alla andra webbläsare...
Här är sidan:
http://212.214.11.233/ecommerce/default.asp
Den består enbart av html, inga bilder med andra ord. Så det är en hel del kod ;)
Någon som har några förslag på vad som kan vara fel?
MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg Du kan lägga till Mozilla 0.9.6 till de läsare som visar sidan felfritt.
Det kan inte vara så att du har en äldre version (med fel) cachad i NS6. Prova att tömma cachen och ladda om sidan.
------------------
Fiskesällskapet Salamander
nachipMedlem sedan aug. 200150 inlägg Nope... Har inget med cachen att göra. Har testat på två olika maskiner med Netscape 6.2 (Mozilla 0.9.4).
Så det funkar alltså i Mozilla 0.9.6? hmm... mysko..
DinoMedlem sedan sep. 20011 914 inlägg Lägg in
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> och kör den sen i http://validator.w3.org/ så ser du att du har nästlat fel på några ställen. Glömt TR och sånt.
------------------
Skönhet kan man köpa sig, men jag tror jag köper mig en visselpipa
nachipMedlem sedan aug. 200150 inlägg Nu har jag fixat de fel som validatorn hittade, men det ser likadant ut ändå.
Och jag som trodde NS6 stenhårt skulle följa "standarden" :OO
DinoMedlem sedan sep. 20011 914 inlägg Testade validatorn i Homesite och hittade ytterligare ett nästfel
<p> Kundvagnen är tom.</p>
</td>
Glömt tr här--> </tr>
</table>
Ett litet fel, men har antagligen ingen effekt i det stora hela. :q
------------------
Skönhet kan man köpa sig, men jag tror jag köper mig en visselpipa
AxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg Du verkar ha en utgången version av Netscape 6. Här fungerar det felfritt. ;)
------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
Fight the monopoly!
www.mozilla.org - www.apple.com
nachipMedlem sedan aug. 200150 inlägg Uh? Tog hem NS 6.1 nu och testade:
NS 6.1
Innan använde jag 6.2 och såg det ju ännu värre ut.
Alex, vilken version använder du? Jag misstänker att du sitter med en mac.
MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg När man tittar på dina skärmdumpar för NS6 får man intrycket att att det är din meny (fronter mm) som ställer till det.
Prova att ta bort menyn, alternativt ändra i din style-tag på clTop och clSub till width:100px;
Ett försök att ringa in "felet".
------------------
Fiskesällskapet Salamander
jorgenMedlem sedan feb. 20012 412 inlägg
Ett litet fel, men har antagligen ingen effekt i det stora hela.
Jo, ett fel som har super betydelse i det stora hela. Nätskräp är mycket känslig för sådana fel.
mvh Jörgen :)
------------------
.: Det är jag som ger svaren och det är Ni som ställer frågorna :.
nachipMedlem sedan aug. 200150 inlägg Hittade felet... Hade missat bredden på två av lagren. Så det var som du sa, Matte, det var menyn. Tack för hjälpen. :)