Jag har ett input-fält som jag vill kunna skicka genom att trycka på enterknappen.
Jag har en stylad submitknapp som egentligen är en länk, och inte så oväntat funkar det inte om man inte har en "riktig" submitknapp.
Som jag har det nu har jag en input submit, men gömd med css. Det funkar ju som jag vill men slår man av stylesheets så ligger det ju två submitknappar. Det känns som mitt sätt är en dålig genväg. Kan man göra det bättre?
Det funkar ju som jag vill men slår man av stylesheets så ligger det ju två submitknappar.
Slår man istället av Javascript så slutar din ursprungsknapp att fungera. Ett alternativ är att droppa länken helt och hållet och göra en extreme makeover av CSS'n för knappen.
Det är sant att allt slutar fungera om man slår av javascriptet. Försökte mig också på en extreme styling av css-knappen, men gav upp då jag behöver använda mig av två bakgrundsbilder (högerställd/vänsterställd) för att få den rätt. Var lite otydlig med länken i förra inlägget. Se bifogad bild så ser du problemet.
Så någon kanske kan hjälpa till med hur man ska styla submitknappen på bästa sätt istället.
Ett alternativ är ju att göra den med fixerad bredd, men blir inte så flexibelt om man vill använda stylesen för fler knappar.
En snabb tanke är att du läser in länken via DOM:en och döljer din vanliga submit med JS. Har användaren JS avslaget kommer inte din länk visas men din vanliga submit gör det.
Det är sant att allt slutar fungera om man slår av javascriptet. Försökte mig också på en extreme styling av css-knappen, men gav upp då jag behöver använda mig av två bakgrundsbilder (högerställd/vänsterställd) för att få den rätt. Var lite otydlig med länken i förra inlägget. Se bifogad bild så ser du problemet.
Så någon kanske kan hjälpa till med hur man ska styla submitknappen på bästa sätt istället.
Ett alternativ är ju att göra den med fixerad bredd, men blir inte så flexibelt om man vill använda stylesen för fler knappar.