Jag vill lägga tre DIVs bredvid varan'n. Dessa tre ska vara i en DIV, som i sin tur ligger bredvid en DIV (som en border). Dessa "yttersta" två ligger i en DIV. Problemet är att i FF så lägger sig DIV "container" nedanför "bdrLeft" och ej bredvid, vilket funkar i IE. Skumt - det brukar ju funka i FF, så antagligen tänker jag fel någonstans...
Har testat att lägga in height men det funkade inte.
Det blir rätt när jag lägger in en width för #container. Men det vill jag inte ha för jag vill att bredden på den ska fylla ut resten i #container1 (som är 80%), vari #bdrLeft (width 20px) och #container ligger.
"Float a float to contain a float". Jag tror att när container får float, så tänker den att den skall innehålla sina flytande barn. Då omkalkyleras bredden till 100%. Det är en bugg i FFox 2.
Opera 9.26 och senaste webkit nightly, som båda har bättre CSS-tolkar än FFox lägger container till höger, men gör den samtidigt mycket smal! Likadant blir det i Minefield (FFox 3 nightly). Gissningsvis kommer resultatet bli likadant i MSIE 8.
Mao. du får nog tänka om helt, då din lösning inte är stabil. Generellt skall man försöka undvika för många floats.
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e