webForumDet fria alternativet

W3C fel men vad?

5 svar · 699 visningar · startad av McD

McDMedlem sedan mars 20002 520 inlägg

Vad måste jag ändra/Göra för att slippa detta fel?

No Referer header found!
You have requested we check the referring page, but your browser did not send the HTTP "Referer" header field. This can be for several reasons, but most commonly it is because your browser does not know about this header, has been configured not to send one, or is behind a proxy or firewall that strips it out of the request before it reaches us. 

This is not an error in the referring page!

Please use the form interface on the Validator Home Page to check the page by URL.
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

Om du kommer via en "validera denna sida"-länk, har du gissningsvis en mjukvarubrandvägg som strippar bort HTTP-referrers. Ändra i brandväggens inställningar.

aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg

Validatorn har inte fått med någon länk till sidan den ska evaluera och den saknar kristallkula för att veta adressen själv. ;)

Ett sätt att få felet är om du har en liten W3C-ikon på sidan med standardlänktext kopierad från W3C, länkad till validatorn. OM detta kombineras med en browser/brandvägg/privacyprogram som blankar din referer-info (dvs vilken sida du kommer ifrån) så får du just detta fel. I det fallet är lösningen att ändra den del av länken till validatorn som innehåller "referer" till sidans faktiska namn med fullständig URL.

hehe det var så enkelt (jäkla wordpress o lura mig så) :P

Dock så fick jag nu detta...

Sorry, I am unable to validate this document because on line 183 it contained one or more bytes that I cannot interpret as utf-8 (in other words, the bytes found are not valid values in the specified Character Encoding). Please check both the content of the file and the character encoding indication. 

The error was: utf8 "\xE5" does not map to Unicode
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

\xe5 är Latin-1 för "å", men du skickar ut det och påstår att det är UTF-8. Spara om dnia filer som UTF-8 eller ange rätt charset i dina metataggar.

Tack.

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)