aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg Tålamodet - och därmed även slutledningsförmågan - är på upphällningen här... x( :x
Jag håller på att skriva om gamla skript till en bättre struktur (var det tänkt :OO ). I princip är innehållet detsamma, men det genereras olika på servern. Jag använder samma CSS-fil, och har bara ändrat hur menyn tas fram/skrivs ut. I den genererade HTML-sidan borde menyerna se likadana ut och bete sig precis likadant. Så är inte fallet...
Den gamla sidans meny har alltid samma färg oavsett om jag tryckt på en länk eller ej, men den nya sidan markerar menyns besökta länkar med (vanliga länkars) besökta färg! Varför? Jag har jämfört koderna utan att se någon skillnad... Detta gäller både i IE 7 och FF.
Kanske friska ögon ser det direkt? Har kokt ner sidorna så långt jag vågar:
Fungerande Meny
Meny som markerar en länk som besökt - INTE meningen
Tacksam för hjälp!
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg För mig ser länkarna likadana ut på de båda sidorna och de byter inte färg då man klickat på dem. Detta gäller både IE7 och FF.
aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg VA? Varför gör de det för mig? Någon idé om vad som kan vara fel i min ände?
aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg
Danne V skrev:
Gamla filer i cachen?
Jag tömde cachen på besökta filer och testade igen innan jag postade här. Är det någon annan cash jag borde tömma?
Peter S + metalboy skrev:
För mig ser länkarna likadana ut på de båda sidorna och de byter inte färg då man klickat på dem. Detta gäller både IE7 och FF.
Hum... Ni backar tillbaka till den sida ni kom ifrån när ni tryckt på en länk va? Och tittar hur det ser ut DÄR? För länkarna är skarpa och tar er ut till den gamla typens menyer som funkar.
M@gnusMedlem sedan jan. 20061 808 inlägg Jag får samma resultat i FF med båda länkarna.
metalboyMedlem sedan jan. 2005953 inlägg
aasah skrev:
Hum... Ni backar tillbaka till den sida ni kom ifrån när ni tryckt på en länk va? Och tittar hur det ser ut DÄR? För länkarna är skarpa och tar er ut till den gamla typens menyer som funkar.
Aha... nej, det missade jag. Nu ser jag vad du menar. Felet är att du inte har class="menu" på dina länkar i huvudmenyn. I CSS-koden har du följande:
a:visited {
color: #DC143C;
}
a:visited.menu {
color: #330000;
}
och då blir det alltså den första som används.
a:visited.menu skall vara a.menu:visited
aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg metalboy - Tack! :e Visst ja... Jag hade tänkt flytta funktionaliteten från en klass till ett id... Tyvärr blev det två månaders uppehåll i programmeringen just i den vevan... Men att jag inte såg det...? Nåja, det första man blir blind för är sin egen kod... :birp
itpastorn skrev:
a:visited.menu skall vara a.menu:visited
Fixat, tack! :bire