vantoMedlem sedan jan. 20089 inlägg Tjena! är ny här =)
Finns det nån html kod eller något liknade som gör så att när man håller över musen någon länk och adressen visas ej i "statusfältet" iställe så ska det visas den länken man håll musen över?
vet inte om ni förståt rätt, men här är två bilder hur jag menar. :) hoppas ni förstår.
/vanto
TroxyMedlem sedan mars 20041 505 inlägg Tro mig, det finns inget tillförlitligt sätt att göra detta på idag.
Av säkerhetsskäl vill man som användare se vart en länk leder.
Varför vill du dölja detta för?
vantoMedlem sedan jan. 20089 inlägg jaha okej :/
jag har sett sådär på en sida för, men kommer ej ihåg vad den hette. det ser liksom mer fint ut därför vill jag ha det, har inget med att jag vill dölja adressen osv tycker bara att det ser bättre ut sådär. :)
Det du rekommenderas göra är att sätta ett title-attribut som visas som ett sk tooltip.
<a href="http://www.google.se/" title="Här kan du söka på webben">Google Sverige</a>
vantoMedlem sedan jan. 20089 inlägg
nitro2k01 skrev:
Det du rekommenderas göra är att sätta ett title-attribut som visas som ett sk tooltip.
<a href="http://www.google.se/" title="Här kan du söka på webben">Google Sverige</a>
okej, men det fungerar inte :( hur exsakt menar du?
för annars så dyker det bara upp en text bubbla typ "Här kan du söka på webben"
:/
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Ja, det är det title gör på en a-tagg. ;)
Jag undviker i största möjliga mån att klicka på länkar som man inte kan se var de går. Som besökare vill jag gärna kunna se det, annars misstänker iaf jag något lurt.
vantoMedlem sedan jan. 20089 inlägg hmm, men det var exsakt inte det jag letade efter :( hehe
tråkigt att vissa ska se det på sättet med vidare koppling :P
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Det görs såhär:
<a href="adress.html" onMouseover="window.status='din text'; return true"
onMouseout="window.status='';return true">Nån spännande text</a>
Men det är som sagt inte att rekomendera och en hel del människor kommer inte att se din text.
vantoMedlem sedan jan. 20089 inlägg
colione skrev:
Det görs såhär:
<a href="adress.html" onMouseover="window.status='din text'; return true"
onMouseout="window.status='';return true">Nån spännande text</a>
Men det är som sagt inte att rekomendera och en hel del människor kommer inte att se din text.
OOOHH! STOOORT STOOORT tack :D vill sättttta poäng på din profil ihih tack igen!
hur menar du att en del kommer inte se texten? adressen? :)
colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg I de flesta webbläsare kan man välja att slå av att webbsidorna kan ändra statustext och i en del är det av by default. Det första jag gör vid installation är att slå av ändringar. Och då syns bara adressen i statusfältet, inte texteen som du har skrivit.
TroxyMedlem sedan mars 20041 505 inlägg IE7 tillåter inte öht. att Javascript ändrar statusfältet.