Hejsan allihoppa jag har två problem som ni kanske kan hjälpa mig med det första är att
1 Bakrundsbilden börjar om igen för folk som har widescren men inte tft skärm bild : 
Html kodning
<table width="69%" #box height:100%; height="683" border="0" align="center" cellpadding="2" cellspacing="5" background="Sidescratch.png">
Problem två öpnar man hemsidan i IE så blioren blå av .png filerna
Bild

SNÄLLA HJÄLP!!! vad behöverja göra för att den skall sluta repetera och att det blåa skall försvinna?
wally_91Medlem sedan feb. 2006488 inlägg Kanske
<td style="background: url(Sidescratch.png) no-repeat;"></td>
?
QuidMedlem sedan juni 20004 270 inlägg Du har även angivit bredden i % vilket gör att den kommer att bli olika bred på olika upplösningar.
Quid skrev:
Du har även angivit bredden i % vilket gör att den kommer att bli olika bred på olika upplösningar.
Tack det funk :D och det blåa i IE har ni nån aning?
headbugMedlem sedan sep. 2006858 inlägg Jag fick fortfarande inte ihop det skall jag lägga sleight.js filen i samma mapp som index.html och sen lägga in
<script type="text/javascript" src="sleight.js"></script>
i html kodningen?
Och halå menar han att man skall göran en png bild endast skugga och lägga i en css kodningen?
her0n skrev:
Oj, en artikeln från stenåldern :P
Om du vill använda transparenta bilder i IE:
<style>
* html .skugga {filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImage Loader(src='skugga.png', sizingMethod='scale');
</style>
Okej =) nu vet jag hur man gör men då måste jag fråga hur fixar man en css till sitt html dokument?
OBS funkade inte det helle =S