eriksMedlem sedan apr. 20011 418 inlägg Hej,
Som rubriken lyder...
Hittade lite kod på internet som såg ut såhär:
<p style="display: none;"><input alt="Spam me" name="Send" class="send-btn" type="submit" value="Spam me" id="Send" src="/img/btn.gif" /></p>
Ska p användas så? Ska p användas på text inne i en tabell?
Mvh Erik
The <p> tag defines a paragraph.
Jag hade skrivit din kod med en div istället:
<div style="display: none;"><input alt="Spam me" name="Send" class="send-btn" type="submit" value="Spam me" id="Send" src="/img/btn.gif" /></div>
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
eriks skrev:
Ska p användas så? Ska p användas på text inne i en tabell?
"Ska"?
Din fråga är som "Ska man använda en skruvmejsel för att öppna en färgburk?"
Om man tycker att man vill det, så gör man väl det.
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg
Danne V skrev:
"Ska"?
Din fråga är som "Ska man använda en skruvmejsel för att öppna en färgburk?"
Om man tycker att man vill det, så gör man väl det.
Nja, snarare måla på väggen med en skruvmejsel, eftersom det är fler än du som kommer ta del av resultatet.
eriksMedlem sedan apr. 20011 418 inlägg Mitt exempel hittade jag på en css-design site. Jag har inte skrivit det själv, men misstänkte att det var fel.
Om man skriver ett stycke i en tabell, är det då att betraktas som en paragraph och att det därför ska vara omringat med p-taggar? Finns det xhtml-riktlinjer för sånt här?
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
eriks skrev:
Mitt exempel hittade jag på en css-design site. Jag har inte skrivit det själv, men misstänkte att det var fel.
Om man skriver ett stycke i en tabell, är det då att betraktas som en paragraph och att det därför ska vara omringat med p-taggar? Finns det xhtml-riktlinjer för sånt här?
Ja, om du skriver ett "stycke" text (det kallas "paragraph" på engelska) så är det meningen att du ska använda <p> eftersom det underlättar för olika typer av webbläsare för t.ex. synskadade osv. Det kan dessutom ha en viss inverkan på sökmotorrankingen.
Men om du skulle strunta i att ha <p> runt texten, så är det ju ingen som slår ihjäl dig för det. Koden validerar ändå och det är fortfarande enligt standard.