webForumDet fria alternativet

Lite frågor..

4 svar · 282 visningar · startad av rikard81

rikard81Medlem sedan mars 2007311 inlägg

Skulle vilja ha lite svar från er som kan. Behärskar CSS och HTML, Photoshop bra. Tänkte starta ett litet företag där jag skapar hemsidor med inrikning på småföretagare utan erfarenhet. Jag erbjuder det jag kan dvs CSS-baserade sidor. Kommer att hålla väldigt låga priser då jag inte behärskar PHP, ASP etc ännu osv. Frågan jag undrar över är hur man skapar ett CMS-system. Dvs att kunden själv skall kunna logga in och uppdatera sidan. Typ en message-box där uppdateringarna görs. Alltså inget märkvärdigare. Vet folk som skapat detta genom program som te,x Visual Studio etc. Är det väldigt avancerat?

Tack för ett kanonforum allesammans.

OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg

Har du inte tillräckligt kunskaper så försök inte ens börja skapa ett CMS (om det inte är för att stilla din egna nyfikenheten eller kunskapstörst).
Det kommer sluta i kaos.

Det finns många bra, enkla, färdiga, modulbaserade CMS att använda sig av, de kommer garanterat innehålla mer än vad du någonsin skulle kunnat erbjuda själv, fast stabilare och säkrare.
Säg till om du vill ha tips på sådana istället.

Tack för svaret. Hehe nej koda ett själv nej nej. Menade precis som du sa om det finns något program att skapa det i så att det funkar att uppdatera hemsidan själv liksom. Logga in och uppdatera. Har du några tips så är jag mycket nyfiken :-)

Inga tips?

Finns det inget slags CMS att implementera. Alltså inte färdiga webbsidor, det vill jag skapa själv. Vill bara kunna uppdatera sidan utan att behöva ladda upp filer via FTP etc.

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)