lenizMedlem sedan aug. 2001676 inlägg Hej!
Undrar hur jag ska skriva för att min css ska funka i det nya fönstret som öppnas med denna kod?
Det är alltså texten i ett formulär som ska visas i det nya fönstret för förhandsgranskning. Texten skrivs ut men den har inte utseendet som jag har på "text11". Använder jag <font> istället fungerar det men jag vill helst använda min "kära gamla" css :)
<script type='text/javascript'>
function preview(){
beskrivning = form1.beskrivning.value;
preview_1 = window.open("test2.asp", "preview", "scrollbars=yes,resizable=yes,width=500,height=400")
with(preview_1.document){
open();
write("<span class='text11'>");
write(beskrivning);
write("</span>");
close();
}
}
</script>
Test2.asp innehåller bara detta:
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Förhandsgranska</TITLE>
<!-- #INCLUDE FILE="stilmall.css"-->
</HEAD>
<body>
<body>
</HTML>
jonneMedlem sedan jan. 20011 154 inlägg Det ska stå
<link href="stilmall.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
istället för
<!-- #INCLUDE FILE="stilmall.css"-->
lenizMedlem sedan aug. 2001676 inlägg Hej!
Tack för ditt svar! Vet inte varför jag använt det ibland men för mig har det fungerat med båda delarna tydligen, har aldrig tänkt på det tidigare :-)
Det har dock tyvärr ingen inverkan på mitt problem som jag beskriver här...
Mvh Lena
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg Det kan ju bara vara så att du behöver en absolut sökväg till stilmallen:
<link href="http://foo.com/stilmall.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
lenizMedlem sedan aug. 2001676 inlägg Tack Danne, men det blev tyvärr ingen skillnad ändå :-(
jonneMedlem sedan jan. 20011 154 inlägg Nu är inte jag något geni på javascript, men skulle tro det är där ditt problem ligger. Om du testar att skriva <span class="text11">Text</span> på Test2.asp där du har din css fil inkluderad är jag tämligen övertygad om att det fungerar.
Om du nu ändå kör asp så varför inte skippa ditt javascript och använd asp för att presentera informationen som matats in i formfältet istället?
lenizMedlem sedan aug. 2001676 inlägg Var ligger problemet menar du, i sökvägen?
Visst fungerar det om jag skriver <span class="text11">Text</span> på Test2.asp men jag vill ju så gärna få med det i mitt lilla javascript :-)
lenizMedlem sedan aug. 2001676 inlägg ...och som svar på din fråga så hade jag tänkt att koden skulle gå använda på en vanlig html sida också, inte bara på asp sidorna.