webForumDet fria alternativet

Stilmallen är inte aktiverad?

HTML & CSS

3 svar · 319 visningar · startad av silfver

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Frågan#1

När ni surfar in till https://www.silfvercreations.com/photoblog ser ni då sidan utan aktiverad stilmall? Det verkar så...

Jag förstår inte vad som är fel. Man ska inte behöva välja stilmall för att någon ska bli aktiv. Jag har ju följande kod:

<link rel="stylesheet" href="/photoblog/templates/clean/black.css" type="text/css" media="screen" title="black" />
<link rel="alternate stylesheet" href="/photoblog/templates/clean/white.css" type="text/css" media="screen" title="white" />

Är det nåt som ser tokigt ut? :q

Och så här ser länkarna ut för val av stilmall:

<a href="#" onclick="setActiveStyleSheet('black'); return false;" title="switch to black theme" onfocus="this.hideFocus=true;">black</a>
<a href="#" onclick="setActiveStyleSheet('white'); return false;" title="switch to white theme" onfocus="this.hideFocus=true;">white</a>

Eller är det strul med kakor som gjort att det buggat ur för mig?

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Om jag stänger av Javascript så funkar stilmallen, så börja rota i den änden.

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Fungerar bra för mig, både FF och IE. Däremot om man byter till den vita stilmallen (Endast i IE) blir hela ytan under bilden fortfarande svart. Om jag då byter fönster och sedan tillbaka till IE-fönstret igen, visas det korrekt - men samma sak uppstår om man klickar tillbaka till den svarta stilmallen, dvs. ytan blir istället vit.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Gah, vad lustigt. Fungerade ju i förra temat... :l Inaktiverade alternativa teman och gör bara på svart. Får bli så.

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)