MaacusMedlem sedan jan. 2007108 inlägg Jag undrar om det går att göra en länk så att när man klickar på länken får man upp ett färdigt mail med en snygg bild som är länkad till ett julkort?
Har provat lite grann men får det inte att fungera. En variant av <a href="mailto:">
Det ska vara enkelt för vem som helst att skicka det här julkortet till de man känner för.
FuelMedlem sedan okt. 20001 285 inlägg <p><a href="mailto:minmail@domain.se?subject=God Jul&body=Hejsan Olle" title="Skicka email">Skicka email</a></p>
kan du göra... men jag tycker det är en fråga för ett ex. php script - ecard. Kolla https://www.hotscripts.com & sök på ecard.
MaacusMedlem sedan jan. 2007108 inlägg Problemet är att det ska ligga på ett intranät som inte har stöd för PHP.
När jag lägger in HTML kod i body= så kommer det som text. Finns det något man kan lägga till för att HTML koden slår igenom.
J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg HEJ!
Nej, det går inte. Eventuellt kanske det tolkas rätt om klienten har html-läge som standard, men det är inget du kan styra över.
Du måste göra på annat sätt, gör brevet som bild, instruera dina avsändare hur de gör ett html-brev och lägger till bilden.
Fördelen är att de inte kan krångla till texten, nackdelen är just att det är ett html-brev.
MaacusMedlem sedan jan. 2007108 inlägg Löste det hela med att bygg ett forumlär i PHP som jag la på min server som de sedan lägger in på sin sida med iFrame.