Finns det någon motsvarighet till Netscapes <layer src="sida.html"> för <div>?
Jag vill alltså ha ett lager vars innehåll kommer från en annan sida.
------------------
Sofie
7 svar · 383 visningar · startad av Sofie
Finns det någon motsvarighet till Netscapes <layer src="sida.html"> för <div>?
Jag vill alltså ha ett lager vars innehåll kommer från en annan sida.
------------------
Sofie
Nej. Det ska gå med <object> men det stöds vad jag vet inte av några webbläsare...
------------------
-- spango
Internet ska vara kod, inte kul!
Är absolut ingen expert på lager, men borde inte följande ge den effekt du är ute efter?
<div id="lager" style="position: absolute; width:100px; height:70px; z-index:1;">
<iframe src="sida.html" width="100" height="70" marginwidth="0" marginheight="0" hspace="0" vspace="0" scrolling="no" frameborder="0">
</iframe>
</div>
------------------
/joakim
batboy.net
nokiatricks.com
Jo, men då får man kombinera <iframe> och <ilayer>. Följande fungerar både i IE och NS.
<div id="lager_ie" style="position: absolute; width:100px; height:70px; z-index:1; left: 300px; top: 300px;">
<iframe src="sida.html" width="100" height="70" marginwidth="0" marginheight="0" hspace="0" vspace="0" scrolling="no" frameborder="0">
</iframe>
<ilayer pagex="300" pagey="300" height="70" width="100" visibility="hide" id="lager_ns">
</ilayer>
<layer visibility="hide" src="sida.html" onLoad="moveToAbsolute(lager_ns.pageX, lager_ns.pageY); visibility='show';">
</layer>
</div>
Modifiera efter eget behov.
------------------
/joakim
batboy.net
nokiatricks.com
När jag lägger in koden direkt här ovanför i Netscape Navigator 4.04 laddar den in men visar inte ens något på sidan. Browserinnehållet blir helvitt...
Som det kan bli när man ytelämnat en /tabletag någonstans i en netscape-sida.
Teorier?
------------------
Lat dräng och varm säng skiljs inte gärna åt.
Gör en enkel layer (<div>) öch lag sedan i en iframe