Vad är det för DTD i ett xhtml 2.0 doc? skickas det som application...?
xhtml 2.0
9 svar · 697 visningar · startad av Fuel
Xhtml 2.0 är ju inte färdig än, så det finns väl ingen doctype? :l
mm.. var bara nyfiken.. om dom hade hunnit så långt
Spelar det någon roll? :) Även om de vore "färdiga", hade du tänkt använda XHTML2?
På tal om detta så känns Xhtml 2.0 intressant med mycket nytänkande, till skillnad från Html 5 som verkar hålla fast mer vid det gamla. :)
Intressant synvinkel. Menar du att det blir intressantare om man döper om befintliga element? Eller kan du ge exempel på vad som är nytänkande i XHTML2? :)
Jag får intrycket att grundtanken med Xhtml 2.0 är "Gör om, gör rätt".
Istället för att fortsätta lappa ihop en gammal lösning så bygger man en helt ny utifrån de förutsättningar man har idag.
Men det dröjer nog åtminstone 3-4 år innan det kan komma till praktisk användning.
(Nu har jag bara skummat igenom lite olika sidor om Xhtml 2.0 och Html 5 så jag är egentligen inte befogad att uttala mig :p )
zcorpan skrev:
Spelar det någon roll? :) Även om de vore "färdiga", hade du tänkt använda XHTML2?
Jag satt mest & lekte med exempel från sneak peaks. Tycker det ser ganska intressant ut.
Troxy skrev:
Jag får intrycket att grundtanken med Xhtml 2.0 är "Gör om, gör rätt".
Istället för att fortsätta lappa ihop en gammal lösning så bygger man en helt ny utifrån de förutsättningar man har idag.
Det stämmer nog ganska bra.
Troxy skrev:
Men det dröjer nog åtminstone 3-4 år innan det kan komma till praktisk användning.
(Nu har jag bara skummat igenom lite olika sidor om Xhtml 2.0 och Html 5 så jag är egentligen inte befogad att uttala mig :p )
XHTML2 kan nog ha praktisk användning redan idag (och för flera år sen), om man använder det för icke-webbsyften eller endast på serversidan. Om du väntar på implementation från webbläsartillverkare av XHTML2 kan du få vänta en bra stund -- vad jag vet finns det inget direkt intresse från någon webbläsartillverkare av XHTML2.
Ja det skulle inte vara bakåtkompatibelt xhtml 2.0 Vad jag har sett so far så verkar taggarna ganska enkla & lätt att hajja tänket.. för mig iaf ;)