På ett annat forum fick jag rådet att jag skulle "låsa" sidan. Hon som tittade på den sa att den breddade sig när hon tittade på den. vet inte riktigt vad hon menade och nu får jag inte kontakt med henne igen. verkar som det var nån kod som skulle in någonstans. Någon som kan detta ??
låsa sida ??
16 svar · 842 visningar · startad av maggie
Länk?
Om gon tyckte att den bredde ut sig för mycket kanske hon menade att låsa bredden till t.ex. en exakt pixelbredd.
ja så var det nog... kan du hjälpa mig med hur jag gör ???
Hjälper gärna till om du delar med dig av en länk till eller kod av det som ska hjälpas till med :)
http://www.svegsryttarforening.se/
här är länken till den sidan som tydligen "flyter" ut. Hos mej gör den ju inte det, mwn kanskwe i andra webbläsare och bildskärmar. jag är helt och hållet nybörjare så förklara enkelt för mig tack..
Sidan ser inte riktigt bra ut i någon webläsare (Jag sitter med 1024*768 skärmupplösning). Till exempel så är bilden nerputtad nedanför texten i Internet Explorer nedanför de båda spalterna som ska sitta bredvid.
I Firefox så "flyter" sidan ut längst ner, där texten inte inramas utav den ljusblå boxen ligger då utanför och har den mörkblå bakgrunden som bakgrund.
Vad svårt detta är.. När jag testar i frontpage där det finn olika webbläsare så funkar all IE för mig, men firefox blir inte lika bra, då ramlar texten ner i det mörkare blå... vad gör jag för fel, verkar ju helt omöjligt att bygga sidor som blir lika bra hos alla. jag blir ju så nöjd här hemma och sen förstår jag att andra inte alls ser det jag ser... :(
Vad man kan göra är att bygga sida i bestämda pixlar och inte i "%". Man brukar främst bygga så att folk med upplösningen 800*600, beroende på vilken målgrupp och hur mycket man vill skära bort resten av användarbasen ;)