webForumDet fria alternativet

lager och frames

3 svar · 274 visningar · startad av annesophie

annesophieMedlem sedan juni 20012 236 inlägg

Hej,

Kort fraga...

Jag tankte anvanda mig av ett sant dar magnifying glass (IE 5.5) som mina besokare kan anvanda for att studera bilar narmare pa en bilsida som jag jobbar med...

Nu ar det sa att sidan ar byggd i frames och da jag vill kunna anvanda forstoringsglaset over hela sidan, alltsa over alla frames, sa funderade jag pa att lagga det i ett lager eller dylikt..

Nu ar jag dock inte helt saker pa om lager funkar i detta sammanhang. Kan jag ha ett lager som ligger over alla frames pa en sida vari jag da lagger mitt forstorings glas script...eller ar ett lager begransat till en specifik frame???

/A

------------------
"Varför krymper inte får när det regnar?"

frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Vad jag vet så är lagret knutet till den sidan det är skrivet i(den framen i detta fallet)
Kanske något avancerat trixande i javascript kunde lösa det men jag kan inte se hur.

------------------
/frankof
Respektlös??!! Jag?!, Nej det är värre än så, förakt kallas det!!
klick

annesophieMedlem sedan juni 20012 236 inlägg

Skit ocksa...ar du saker...

Jag menar...jag har nagongang sett har i nan trad (som jag nu naturligtvis inte kan hitta igen) "lager menyer" som kan oppnas over andra frames... Och kan man gora sant sa bor man val ocksa kunna skapa nat lager som kan flyttas runt over frames??

*suckar*

Ja ja om nagon kommer pa nagot sa....

/A

------------------
"Varför krymper inte får när det regnar?"

Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Det går att "trigga" ett lager i en annan frame men det går inte att flytta ett lager från en frame till en annan.
Det närmaste du kan komma är väl att öppna ett nytt fönster. Det kan du flytta hur du vill. ;)

------------------
/Tor
www.tor.nu

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)