webForumDet fria alternativet

Lager som fadar in

5 svar · 240 visningar · startad av ConnyFox

ConnyFoxMedlem sedan aug. 20011 087 inlägg

Jag vill ha ett lager som e lite transparent och när man för musen över blir det helt synligt, antingen direkt eller föredragligen så fadas det till helt synligt! Nån som har kod för detta?

------------------
*brölar ljudligt*

Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Det går inte att göra med HTML. Du får använda JavaScript.
Kan det här vara nåt: :q http://cgi.webforum.nu/wf/Forum13/HTML/000533.html

------------------
/Tor
www.tor.nu

Hmm jo nått sånt, får d dock inte att funka men tack ändå ;) anledningen att jag postade det här är css alpha som jag tänkte skulle kunna användas!

------------------
*brölar ljudligt*

Så är det någon som har kod som gör ett lager halvtransparent och sedan fadar in till helt synligt när man för musen över?

------------------
*brölar ljudligt*

ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Det finns inget i CSS som kan göra detta. Däremot så finns det i två läsare något som fungerar på samma sätt men som är just specifikt för de två läsarna: filter (Internet Explorer) och moz-opacity (Mozilla / Netscape 6). Det finns ett färdigt exempel för Mozilla här:
http://wsabstract.com/dhtmltutors/opacityns6.shtml

------------------
Hollowhead - levererar din dagliga dos av nyttig hårdrock!

hehe jo men d funkar noll i Internet explorer.. Asså det är viktigast för mig att d funkar i IE Netscape skiter jag ganska fullständigt i faktiskt :o)

Asså saken e den att d räcker egenligen med att den blir helt synlig direkt den behöver inte fadas..

vet att man kan använda alpha filtret till o göra lagret 50% transparent t.ex men hur gör jag för att den vid onmouseover ska bli helt synlig?

------------------
*brölar ljudligt*

138 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)