ejickMedlem sedan mars 2001895 inlägg Hej,
jag undrar om någon vet för att kunna uppnå effekten jag har ritat på bilden, samt vad som är korrekta sättet för att använda checkbox i formulär. Båda sätten verkar bli validerade, men kan man göra såhär eller har någon ett förslag?
<label for="1"><input type="checkbox" name="1" id="1" />Alternativ 1</label>
eller
<span><input type="checkbox" name="2" id="2" /><label for="2">Alternativ 2</label></span>
Sedan undrar jag om man kan göra som på min bifogade bild, alltså att det blir en fyrkant runt en aktiv checkbox. Hittar inga exempel med css, bara med tabeller.
Tack på förhand
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg Det är exakt sånt här som tabeller anses vara gjorda för!
Alltså: en tabell med två rader och två kolumner. En checkbox i varje. (Men jag skulle nog använda radiobuttons istället om det är meningen att man bara ska kunna välja ETT alternativ).
ejickMedlem sedan mars 2001895 inlägg Ah! Vad enkelt det kan bli! Haha, tror jag väljer bort tabeller till allt utom rådata. Nåväl, bilden är lite missisande eftersom det kan vara flera alternativ förkryssade. Så checkbox-metoden är rätt i det fallet.
Ska pilla vidare så kan jag visa min lösning sen, gjorde en enklare (utan tabell) igår men det blev inte så jättebra.
Tack för tipset, återkommer som sagt med prov