webForumDet fria alternativet

Centrering och storlek på boxar

1 svar · 326 visningar · startad av Beat

BeatMedlem sedan okt. 200732 inlägg

Hej

Jag har lyckats få en lösning på mitt problem som jag skrev, jag hade problemet att jag ville att den automatsikt skulle ändra storlek när texten blev längre.
Men nu har jag fått ett nytt problem.

Jag hittade den här koden på en sida som förklarade hur man gjorde och gav mig en färdig CSS som jag kunde bygga om. Men jag får den inte att centrerad och i den storleken jag vill ha. För då ser den super konstig ut igen. Jag vet inte om någon skulle kunna hjälpa mig med detta och kanske lägga ut koden eller så.

http://www.alistapart.com/d/holygrail/example_3.html

Den har ni länken till sidan och det är bara att visa källkoden så får man all kod. Men mitt problem är att jag vill ha den sammanlagt 904 px i bredd, det ska vara en 4px border runt. Men det kan jag själv fixa bordern. Men jag får inte ordning på den i övrigt jag vill som sagt ha den 904px i bredd och centrerad i mitten men lyckas inte med detta alls, så jag undrar om någon kan hjälpa mig.

Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Skaru ha 904px INKLUSIVE border, eller EXKLUSIVE?
(Förresten: blir inte en 4px border jäkligt ful?)

Testa detta:

Lägg in alltsammans i en wrapper genom att lägga in två div-taggar så här:

<body><div id="wrapper">blabla allt annat innehåll här....</div></body>

Sen, i stilmallen skriver du:

#wrapper {
width:904px;
border:4px solid #000;
}

Se om detta funkar i "alla" webbläsare. Har ingen aning om vad som eventuellt händer i IE6/Win. Kanske det behövs ett Conditional Comment eller nåt. I så fall kan säkert jarvklo, zcorpan, headbug, coilone eller nån hjälpa dig.

256 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
133 ms — hämta forumlista (db)
121 ms — hämta statistik (db)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)