Ett sätt är att skaffa utrymme hos ett webbhotell, antingen ett som är gratiseller ett är ett där det kostar pengar. Jag har personligen mest erfarenhet av Binero (tidigare Aleborg) och kan varmt rekomendera dessa. Ett vanligt sätt att ladda upp sin hemsida med är FTP. När du väl tecknat ett konto så kommer du få uppgifter för FTP-anslutning till servern, alternativt tillgång till uppladdning via webbläsaren. FileZilla är en bra FTP-klient om du ska ladda upp filer via FTP-protokollet.
Sedan kan det väl diskuteras om du gör en hemsida från grunden om du tänker använda en färdig mall ;)
Kan någon berätta för mig steg för steg hur jag lägger upp min hemsida från dreamweaver till nätet?
Dreamweaver är ett vertyg som kör med 'WYSIWYG' Den skapar html sidor för dig. Sen måste du ändå (om dom inte har byggt in en FTP klient på senare dagar) ladda upp den på en Server någonstans i världen. Den gör helt enkel all den html du vill att den ska göra. Du skriver det som word där du vill ha en tjock stil så blir det en tjock stil på de ord du har markerat.
CunteN skrev:
Om jag ska göra en ny sida tillexempel där jag ska alla mina erbjudanden, måste jag göra ett nytt dokument då?
Det måste du göra ändå. Även Server språk generera en sida ändå... även om det blir lite enklare för utvecklare.
Du har inte lagt upp din CSS "Färdiga designer/turn_it_up/style/style.css" tips: använd ALDRIG å ä ö i mappar... den kommer aldrig hitta din CSS fil ...