webForumDet fria alternativet

#submenu döljs av huvudmeny

5 svar · 564 visningar · startad av silfver

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

I Internet Explorer (vilken annars...) så kan man inte klicka, eller markera, texten som ligger i #submenu.

http://webbprog.dnlab.se/webdb/dg06sida/pfconcept/

Några idéer på hur man löser det här? Det viktigaste är att få länkarna klickbara innanför #shopping-cart.

OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg

Nu har jag inte tillgång till Internet Explorer. Men det ser ut som att din li i #menu ligger ovanför.

tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg

IE-kontrollanten här igen :)
Alla länkar fungerar och går att markera i IE6. Så om det är IE i Mac eller IE7 så kan jag inte se det.
Men du, du brukar ju visa validerad kod, varför inte det denna gång?
<table> i <p> inte så bra och varför table?
Men det är förmodligen inte det som gör att länkarna inte fungerar.
Om jag klickar vidare oh tittar på t.ex väskor så får de inte plats utan hoppar ner under Kategorier och sök produkt...
Men det var ju något annat det...

Ska pröva ditt förslag senare Okkido när jag är i skolan.

tanten: Den här gången gör jag hemsidan med tre andra, och vi gör sidan i Visual Studio. Så det blir en hel del dataGrids och crap så tabeller kommer jag få leva med. Men vi ska få dem att validera så klart.

Det är bara länken "Lägg order" som vi inte får att fungera i IE6. Men du menar att det fungerar för dig?

tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg

Ja länken fungerar i min IE6 och jag kunde handla och få fram ordern osv. Men nu ser jag att FF inte fungerar... Så att det fungerar i IE6 måste altså vara fel :p
Men i ff kunde jag se samma sak som Okkido och då är det två divar som lägger sig över...

silfv.jpg

Ja, my bad. Det är i FF det inte fungerar.

Men jag flyttade varukorgen till vänstersidan i stället. Lyckades inte haxxa problemet. Det räckte inte med att ta bort display: inline.

Så... problemet är löst, men ändå inte. :)

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)