webForumDet fria alternativet

Text hoppar ur div i IE 7.0

2 svar · 319 visningar · startad av Yoda

YodaMedlem sedan nov. 2002291 inlägg

Min text hoppar ur div-rutan i IE 7.0. Div:en anpassar sig inte längre efter textens längd som den gjorde i IE 6.0.

Vad är det som hänt?
Hur ska jag ändra för att få det som innan?

Jag har provat att sätta in <div style="clear:both;"></div> som man föreslog i en annan tråd men vet inte var jag ska sätta den och det händer inget på de ställena jag placerat den.

tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg

Blev lite svårt att se i txt.filerna, men vad jag kunde se så har du xhtml i doctypen och efter det finns inte mycket av det i resten av dokumentet. Är txt-filerna de samma som finns ute på nätet? Hittade dit och på förstasidan så har du förutom en hel del som inte får finnas i ett strict-dokument (både html och xhtml) så har du missat avslutningstaggar som gör att det blir mismatch på sidan.
Så mitt tips rätta till allt som validatorn klagar och se om det blir rätt efter det...

YodaMedlem sedan nov. 2002291 inlägg

Jo, jag vet att det är en salig blandning. Företaget uppdaterar sina nyheter själv och använder då Dreamweaver MX för att uppdatera, då kommer det in lite av varje kan man tänka. Men jag är inte heller världsbäst på att skriva strict xhtml heller... suck.

Misstänker att jag får fullt med fel på sidan i validatorn.
Jag testar det till att börja med.

Tack så länge.

141 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.cf67ef55
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)